ettsmåbarnsliv

Alla inlägg under augusti 2010

Av Johanna Mokvist - 31 augusti 2010 07:34


Dagen kommer minst sagt bli hekstisk! Lukas börjar dagis klockan 9 idag, och jag skolan därefter. Idag är det en sån där heldag i skolan också, har verkligen lektioner hela dagen fram till klocan 16. Det innebär ju också att Lukas har en lång dag på dagis, vilket ger mig så dåligt samvete! Men det är ju så det verkliga livet ser ut helt enkelt.


Inte nog med det så ska alla på kontoret bort idag, det ska städas skinande rent. Antar att vi får hinna med det efter middagen vid 17. Blä, ser verkligen inte fram emot detta dag! Kväll sen så ska jag på inskolning på det nya extra jobbet som personlig assistent. Det är visseligen bara 2 timmar så det är ju skönt!


Är inne på min andra kopp kaffe, lär ju behövas en till snart. Jag är inte på topp idag, huvudet spränger och kroppen är helt ut känns det som. Lukas är i alla fall pigg här hemma, och det underlättar ju! :)


 

 


 


Bilderna är från helgen då vi var nere vid kollinolotten. Som ni ser var Tone med oss, och det var trevligt att ha henne hemma på besök över en helg. På sista bilden håller Lukas i en daggmask, vilket han tyckte var mycket spännande och lite läbbigt. han var såklart försiktig så masken kom inte till skada :)



Nu ska jag ta den där koppen kaffe som jag skrev om för ett par rader sen!

Av Johanna Mokvist - 29 augusti 2010 07:55


En liten sjukling Lukas på morgonpromenad här om dagen. Kallt var det också, till och med så att tunna vantar fick åka på en stund för att lillemannan skulle slippa få isbitar till händer.



Napp; check! Välling; check!

 

Redo för morgonpromenad!


Finaste lilla sjuklingen!

   '



Nu är i alla fall lillemannen frisk, pigg som en riktig liten buse. Så nu hoppas vi på en vecka på dagis för hans del!

Av Johanna Mokvist - 27 augusti 2010 12:23


Har man sett på tusan! När jag kom hem idag hade Martin och Lukas varit nere vid vår kollonilott för att ta hem lite grönsaker. Det visade sig att det finns MASSOR! Han hade bara tagit upp väldigt lite, och kvar finns det 10 x allt det vi har hemma nu, av varje sak alltså. Potatis finns det också massvis av, så ikväll ska vi ner och ta upp lite. Det visade sig alltså att det är ganska bra att ha en kollonilott!



Liten del av skörden! (Squash, lök och morötter, och en bytteliten rödbeta)

 

Jag har varit i skolan idag och haft matte i 3 timmar. Meningen var att Lukas skulle till dagis i dag dessa timmar. Men fy vilket humör han hade i morse, och var samtidigt hängig. Så pappa Martin fick fint stanna hemme med honom på förmiddagen. Nu är jag hemma medan han är och jobbar i Norrköping.


Justja! Tone är här också. Tills i morgon kväll. Farfar och Berit är på kryssning för att fira farfar som fyller 70 år i morgon. Spännande värre, Liña har ju aldrig tidigare träffat en hund så hon är lite småsur, medan Poqita är en riktig kaxpropp :)


Nu ska jag vila lite och läsa boken "Ondskan", när lillherren vaknar blir det nog en promenad.

Av Johanna Mokvist - 26 augusti 2010 19:24


Ibland undrar jag om dessa katter verkligen kan bli utställningskatter? ;)


 

Av Johanna Mokvist - 26 augusti 2010 19:02


Jag förstår inte alla dessa boggare som skriver flera inlägg per dag. Hur hinner Ni?!

Nu när jag har skola hela dagarna så försvinner tiden ganska fort. När jag kommer hem vill man ju vara med Lukas, det ska lagas mat, diskas, tvättas och kanske städas, inte nog med det så brukar jag hinna med ett träningspass också. Så vart lägger man in bloggtiden?


Men jag håller med, nu är det faktiskt dags för ett litet inlägg!

Dagarna som ni kan se, rullar på. Hade mitt första prov i samhällskunskap idag, och det kändes som att det gick bra. Skolan är kul!


Lukasplutten har varit sjuk här hemma, men verkar vara på bättringsvägen. Tur att Martin har det jobbet han har så att han kan vara hemma med honom. Nu är det jag som börjar känna mig lite krasslig, men det är bara att ignorera! Snart är det helg också, en lugn sådan! Ska flytta ut alla grejer på Lasershopkontoret, sen är det bara luuuuuugna dagar som väntar.


Nu ska jag ta mig en varm dusch för att sen bara njuta av denna kväll!



Avslutar detta inlägg med denna läckre bilden! ;) haha!

 

Av Johanna Mokvist - 18 augusti 2010 19:56

Så börjar även denna dag leda mot sitt slut. Och jag skulle ju ljuga om jag skrev att jag tycker att det är tråkigt. Gud vad trött och sliten man känner sig på kvällarna!


Dagen i skolan gick bra, jag känner verkligen att jag är annorlunda mot vad jag var när jag gick gymnastiet. Nu vågar jag säga vad jag tror, fråga om jag undrar och är faktiskt intresserad. Precis som det ska vara! Jag hämtade Lukas vid 3, vi tog då cykeln ner till stan för att köpa honom ett par nya skor. Fötterna växer ju så att det knakar! Sen spenderade vi typ en timme vid fontänen på torget, den är huuuuuur rolig som helst om Lukas får säga vad han tycker :) att skvätta ner mig var också kul dessutom!


Ikväll har jag kört ett baspass på friskis, och det var så kul! Som alltid när vi har denna ledare tycker jag. Elin var där också, trevligt att ses, våra traditionella lördagsträffar inträffar inte så ofta numera.


Nu har jag nyss ätit mat, SEN MAT! Lukas sover och Martin är på gymmet. Jag ska unna mig en skräckfilm nu, och bara lata mig på soffan innan jag övergår till sängen! :)


Katterna är glada, oftast. En del fräs och morr blir det, men även bus!





    Nya dojjorna! Pax är bra grejer!



Mys, mys, mys  bara mys!

 


I morgon väntar en ny dag, så bäst jag sliter mig här i från!    

Av Johanna Mokvist - 18 augusti 2010 19:53


Hur rart är inte denna syn?


  Liña är verkligen hur go och mysig som helst med lillhusse. Hon verkar verkligen trivas i Lukas sällskap. Poqita är också hur snäll som helst, men hon är mer "jajaja, gör vad du vill med mig men jag tycker du är jobbig" :)


Ja jag säger då det, vilka härliga katter vi har fått! Det är Liannah, Ilysse och Jeenge som har sett till det säger vi!


Av Johanna Mokvist - 18 augusti 2010 08:30


Nu har vi äntligen fått hem vår andra myskatt! Resan med henne i bilen gick hur bra som helst. Poqita är lite smått sur, även den nya lilla damen. Men det går absolut framåt, det får ta den lilla tid som det tar :) jag är ävertygad om att de kommer bli bästa vänner framöver.


Hon är verkligen hur go som helst, spinner bara man tittar på henne och är en orädd liten dam.


Vi har bestämt att hon ska heta Linã, det uttalas alltså "Linja". Det är såklart Martins påhitt. Jag tycker nog faktiskt att det är ganska fint, det passar henne.


Bjuder på ett par bilder:


     


Nu ska jag plugga. Njuta av vår andra katt får jag göra i eftermiddag <3

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards