ettsmåbarnsliv

Alla inlägg under september 2010

Av Johanna Mokvist - 30 september 2010 19:39


Nu ska jag inte gnälla mer i min blogg som jag gjort de senaste två inläggen! ;) Saker jag tycker, och även viktiga frågor!


Här hemma pysslas det för fullt! Vi var på stan tidigare ikväll. Jag passade då på att handla en skumgummidyna som jag tänkte att katterna mina ska få ha som mjukt underlag i buren på utställningen på Söndag. Ska de behöva ligga där en hel dag så ska det vara mysigt också.. Hade lite tjockare vitt "tyg" här hemma som jag tänkte klä in det med. Började just men upptäckte nu att det ser allt för tråkigt ut! Jag vill ha lite mer myspys och finare. Såg ett tyg på tygaffären förut idag som även det var vitt men lite mer ulligt och gulligt. Får bli det tror jag!


Inte nog med det så ska burskynket sys i morgon också. Snälla Malin ska hjälpa mig då jag och symaskinen inte är speciellt bra vänner. Det blir i vilket fall inget speciellt men duger gott och väl nu när det är vår premiär! :) Som jag längtar, ska bli otroligt kul!


M är och tränar, Lukas sover efter ett bad. I morgon väntar hans första dagisfotografering! Själv ska jag gosa ner mig i soffan framför idol!


Hoppas ni har en bra kväll!


En gammal bild på min goding! <3 




Av Johanna Mokvist - 30 september 2010 12:50

Läste just en tjejs blogg där hon och hennes barns pappa just serparerat. Den första tanken man får då är ju "Då har de väl barnen varannan vecka". I vilken fall så har pappan till barnen istället blivit tillsammans med en annan kvinna, som sedan innan har 3 stycken barn. Ok, fine! Klart man kan separera och hitta en annan partner som har barn sedan innan. Då ska han ju ha en eloge för att han tar sin ann hennes barn som att det vore sina egna. Det är det verkligen långt i från alla som gör (vet av egen erfarnehet)! Men.....så kommer ju det där MENET som det oftast alltid gör.


Pappan har valt att INTE ha en relation till sina små barn på 2 och 5 år. Han vill inte ha dem någonting, vill inte träffa barnen över huvudtaget eller ens veta något av vad som händer i deras liv. Istället har han det bra med sin nya sambo och hennes barn, och även en till på gång. Då snurrar det i mitt huvud, HUR kan man efter att ha levt med sina barn, sitt eget kött och blod i 5 år bara totalstrunta i dem? Då har han ju verkligen haft en relation med sin barn. Å andra sidan ska det inte spela någon roll om man så bara levt med dem i någon månad för det är ju ett som sagt ens eget kött och blod. Jag inbillar mig att man som förälder ÄLSKAR sina barn hur de än är, hur de än ser ut eller vad som ÄN HÄNDER! Barnen kommer alltid före, i alla lägen! Det finns inget undantag. Den dag du får barn måste du sluta sätta dig själv i centrum! SÅ SKA DET VARA!


Hur är man funtad om man STRUNTAR i sitt barn!? Jag vet att jag har skrivit om det innan, men det är verkligen något jag inte kan sluta tänka på... Eller något jag aldrig kommer kunna förstå!


Jag och Lukas i bb-baljan. Här var Lukas 3 dagar gammal, redan DÅ slutade jag vara den viktigaste personen. Och jag skulle redan DÅ ha valt bort allt för att vara med honom. Det är så det ska vara!

(Ser ut som jag håller handen på magen som man gör när man är gravid ;) men jag gör det för att det gjorde ont i snittet!)

Av Johanna Mokvist - 29 september 2010 09:21


I morse när jag lämnade Lukas på dagis (som för övrigt var hur glad som helst) så satt det en mamma i soffan precis innanför där alla barnen har sina ytterkläder hängandes. Hon var där och lämnade sin son som är några månader äldre än Lukas, med sig hade hon sin inte alls gamla bebis som hon ammande. Den lilla bebisen grymtade av hunger sådär som bara små bebisar kan göra och var uppenbarligen jättehungrig. Det kom in fler föräldrar som tittade väldigt snett på den här mamman som var i full gång med att mata sin hungriga bebis! De bokstavligen suckade och skakade på huvudet. Jag själv tänkte inte speciellt mycket på det och tyckte mer det såg mysigt ut.


Jag har förtått att det finns delade meningar med att amma öppet. Jag själv ser inget dumt eller äckligt med det som många gör. När Lukas ammades så gjorde jag det både hemma, på fiket och i mataffären om det så behövdes!! Det är väl klart att man måste få ge sitt barn MAT om den är hungrig. Det finns ju inget så naturligt som att att amma så varför ska man inte få göra det vart man än är? Om man inte fick det så skulle man ju få behöva stanne hemma mer eller mindre hela dagen då man inte gör så mycket annat än att amma i början av bebisens liv.


Nej, fy till er som rynkar på näsan. Speciellt Ni som själva har barn och faktiskt vet hur det är!


AMMA PÅ!


Äta från mamma är det bästa som finns. Hemma i soffan, i affären, på en parkbänk, på fiket eller på dagis när syskon lämnas. Stå på er MAMMOR! 


Vad tycker Ni som inte har barn? Stör ni er på ammande mammor?

Av Johanna Mokvist - 29 september 2010 09:01


GRATTIS EMELIE till det efterlängtade körkortet!!! Nu får du vara beredd på att skjutsa runt på mig! :) *skämt å sido* tog faktiskt en tur med henne igår och det gick ju galant. Jag hade också kunnat haft mitt sabla körkort nu om det inte kostade så förbaskat mycket pengar! :( Pengar är verkligen ingenting jag badar i just nu. Men klart att jag ska ha det snart!


Grattis min vän! <3 

Av Johanna Mokvist - 28 september 2010 09:12


Usch vad jag hatar att lämna Lukas på dagis numera! Det har alltid varit jobbigt, för att det känns dumt att lämna bort honom. Tidigare har han ju i alla fall varit nöjd och inte ledsen alls. Men NU känner det ju 100 gånger värre när han är så himla ledsen varje gång! Jag ber till min gud att han kommer att komma ur den här fasen väldigt snabbt, både för min del och för HANS naturligtvis.


Idag har jag heldag i skolan, vilket ju också innebär att han ska vara kvar där till kl 4 i eftermiddag. Mer ogilla!


Igår var vi på jysk och inhandlade lite tyg och diverse tillbehör. Burskynke ska sys, för på söndag är det dags för utställning i Norrköping. Jag ser verkligen fram emot det, och det ska bli så kul. Dock verkar det som att jag får åka dit själv.. Ingen barnvakt till Lukas så M får stanna hemma med honom. Går inte att ta med honom och roa honom där mellan 9-18!


Nu ska jag ta en kopp kaffe, sen bär det snart av mot skolan för lite religion.


Min myspojke i morse <3 

Av Johanna Mokvist - 26 september 2010 12:41

Nu är snart julen här förstår ni!


Så nu är det dags att börja shoppa julklappar. Börja här hos mig med Nintendo DS spel till barn/barnbarn eller varför inte till dig själv? Nintendo konsoller finns också!


Lämna en kommentar bara! :) Finns massvis av olika spel att välja mellan!

Av Johanna Mokvist - 24 september 2010 17:52

Jag tävlar hos Evelina för chans att vinna ett par vintervantar Didriksson som är från Milkmillas.se


 


Tävla HÄR du också!

Av Johanna Mokvist - 24 september 2010 12:43

Som kanske många av er vet brukar Lukas få massvis av stickade tröjor av sin mormor! Nu har hon kommit in i en riktig "stick"period så här på höstens kant. Vi bugar och tackar för alla fina tröjor, de är faktiskt riktigt fina, och gjorda med tålamod och kärlek. En del stickade tröjor tycker jag kan vara riktigt fula, alltså inte de som min mamma gör utan de som säg 80-åringa damer gör. Vi klär gärna Lukas i dessa underbara tröjor som dessutom är varma och sköna, inte bara snygga!


Just nu håller hon på att stickar den andra tröjan til honom på kort tid. När jag var hos henne igår så kikade vi på lite knappar på nätet, och hittade de perfekta! Nämligen knappar som liknar pingviner. Lukas har ju då blivit helt manisk i pingvinen Pingu så det kan inte bli bättre.


 

Här har ni en knapp. Kommer bli toppensött på hans nystickade tröja!



Här är Lukas blott 1 månad. På sig har han sin första stickade tröja som han fått av mormor.


Tack Mormor!! 

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards