ettsmåbarnsliv

Alla inlägg under november 2010

Av Johanna Mokvist - 25 november 2010 14:08

Tänk att några ynka 11 dagar kan kännas som ett år!

Då får man kanske lite mer klarhet i alla fall. Under tiden är det bara att bita ihop och tänka på "annat" :(


Av Johanna Mokvist - 24 november 2010 19:10

     


Såhär kul har vi när vi badar här hemma! Eller ja, när Lukas badar och Poqita gör honom sällskap! i dag resulterade det i att damen trillade i.. En då mindre glad katt. Dock tog det inte mer än 5 minuter innan hon stod uppe på badkaret igen och var nyfiken på vad som hände.


M är i Norrköping ikväll hos sin arbetskamrat Lars. De skulle visst spela x-box tror jag det var? Jag och Lukas har myst här hemma hela kvällen efter dagis. Ätit potatis med köttbullar och busat järnet. Nu sover han, och jag njuter av lugnet som lagt sig. Snart ska jag krypa ner i soffan under täcket för att kika på "Halvåtta hos mig" riktigt bra och roligt tycker jag.


I morgon tar vi nya tag och tänker framåt, även fast det just nu känns både svårt och tugnt... Men bara att bita ihop... Igen...



Ha en fin kväll!

Av Johanna Mokvist - 22 november 2010 21:17


Ojoj, ikväll beslutade vi oss för att skruva av ena sidan på Lukas spjälsäng för att bara sätta dit en planka. Jag trodde ju du att den här plankan skulle sitta en bit upp eller vad man ska säga, så att han inte kan trilla ur sängen. Men ack så fel jag hade, det är nu precis som en vanlig säng. Jag är orolig att han ska trilla ur och slå sig medan M inte är det minsta orolig... :/ När M hade åkt till innebandyn smög jag inte till Lukas och la 2 tjocka duntäcken på golvet! ;)


I vilket fall så ska vi köpa en riktig barnsäng i mellandagarna. Och på de sängarna är planskan så som jag vill, med bara en liten öppning längst ner vid fötterna.


Emelie har just varit här och gjort mig sällskap, men gick nyss hem. Jag själv ska krypa ner i sängen och hoppas på att kunna sova.. Kommer ju bara oroa mig för Lukas, och vara beredd på en duns inne från hans rum!


 

Vad hände med den här lille plutten?   


Godnatt vänner!

Av Johanna Mokvist - 19 november 2010 22:06


Jag förstår inte, alla våra katter som vi har haft eller har är på något vis lite  små korkade! ;) På ett bra vis naturligtvis. Eller kan det vara så att alla katter är lite tokiga? :)


På bilden nedan kan ni se hur Poqita brottas med ett örngott som Liña ligger INUTI! Tokiga katter, vad många skratt man får av er!



Vi har haft lite fredagsmys här hemma med godis och en serie som faktiskt verkar vara väldigt bra. "The walkning dead". Kan jag rekomendera. Tidigare i kväll var vi alla och åt på Maistro. Kebab stod på listan, pannkaka för Lukas del och även en hel del annanas som det bjuds på där.


Nu väntar sängen för lite sömn och så hoppas vi på sovmorgon i morgon också. Kan behövas känns det som.


Hoppas att Ni har haft en fin kväll! 

Av Johanna Mokvist - 18 november 2010 17:46

.. om jag får säga vad jag tycker i alla fall!

Hämtade ut bildera på Lukas idag som vi tog för 2 veckor sedan. Han ser så glad och levande ut på alla bilder, min lilla plutt! Så fin! <3


8 stycken bilder ska det nu grubblas över vilken som ska få bli en förstoring!


Lukas sitter på pottan i detta nuet och "tvingar" pappa M att läsa Bamse för 100:e gången låter det som. Han kan konsten att vilja läsa samma bok om och om igen. Själv sitter jag här men planerar att snart ta mig ett bad med massor av skum. Kroppen är frusen så ett bad kommer sitta fint!


Bjuder er på 3 bilder av 8! Dock är de tagna på korten av min kamera, därav den dåliga kvalitén.


 


 



Ha en fin kväll vänner! 

Av Johanna Mokvist - 16 november 2010 11:27

Har glömt slänga upp lite bilder från Söndagen. Fars-dag med andra ord!

Vi tog vårat pick och pack och åkte ut till Hulta. Med oss tog vi en smarrig tårta, och Lukas kusiner.


 


   


En härlig dag!


Pappa M fick en tjock tröja och ett vitt trähjärta med texten "Pappa" på!  


Nu ska jag ta tag i den här jobbiga dagen!

Av Johanna Mokvist - 15 november 2010 18:31

Ikväll har vi Emelie här, eller "Mimmi" som Lukas kallas henne. Hon var först är en snabbis och sen kom hon tillbaka igen. Hon kan väl inte riktigt hålla sig här i från! ;)


Nu sitter Lukas och dricker välling i soffan med henne och jag sitter här, social som jag är!


Senare verkar det som att Ellinor kommer hit en sväng. Ska bli trevligt minsann!


    


Nehe, om man ska ta hand om sin gäst kanske?


Ha en fin kväll!

Av Johanna Mokvist - 13 november 2010 19:48


Kvällen börjarlida mot sitt slut, vi har haft en fin kväll hemma hos min mamma där det bjöds på en väldigt god fläskfilégryta tillsammans med pressad potatis. Riktigt kalas! Lukas har busat runt med sin morbror och ville inte riktigt åka hem ytan ville nog hellre sova kvar där.


Nu ska jag och M slå oss ner i soffan och titta på Robinsson. Till det ska vi lyxa till det med lite chiips och dipp.


Fars-dag i morgon, det blir tydligen tårta i Hulta. Sen ska det visst huggas träd, eller ja M ska göra. Själv får jag väl titta på! :)


       


 


 


Go kväll på er!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards