ettsmåbarnsliv

Alla inlägg under december 2010

Av Johanna Mokvist - 31 december 2010 12:24


Så var dagen här, årets sista dag. En stor dag för många. Mycket party och fina middagar för många gissar jag på. Jag och min lilla familj ska ta det lugnt. Med en 2-åring i huset kan man inte slå till med galej, och heller inte med en liten i magen. Istället tar vi bilen bort till min mamma där vi ska äta middag och ha det trevligt!


Förra året var vi i Thailand på nyår, och det är verkligen att föredra! Jag skulle gärna vara bortrest även detta är. Nyår är inget speciellet för mig faktiskt. Bara en "anledning" för många att få supa lite extra! ;)


 


Bilderna ovan är för 1 år sedan. Hoppas Lukas sover sig igenom alla raketer lika bra detta år. Dock utan hörselskydd denna gång! :P



Hoppas alla får en fin kväll, oavsett vad som händer. Party eller hemmamys!


Kram på er! 

Av Johanna Mokvist - 29 december 2010 19:49


Lukas ligger i sängen, M är på Harrys och käkar middag med ett par killkompisar. Själv ska jag sjunka ner i soffan med min vetekudde, filtar och apelsinjuice (verkar som att det är mitt måste just nu!) gissar sen på att det bli sängen runt 21, har varit så nu ett bra tag.


I morgon ska jag, eller vi ta tag i förberedelserna inför Lukas födelsedag som är på måndag. Tänk vad tiden går fort! För 2 år sedan låg han och var envis i min stor mage. Nu är han här, och det är vi så lyckliga över!



Kram på er!



Av Johanna Mokvist - 29 december 2010 14:12

 


Här om dagen invigde Lukas sina skidor som han fick i julklapp av sin farmor och farfar. Det var populärt må ni tro. Han vet ju att Pingu åker skidor på filmen som han har så det blir nog extra kul då.


Mer om julen får jag skriva i ett annat inlägg. Just nu är det illamåendet som dominerar och när jag, som nu inte mår så fasligt illa vill jag ägna mig åt annat. Idag blir det dessvärre lite städning då det kommer folk och tittar på lägeneheten klocka 4.


Hoppas alla har haft en fin jul!

Av Johanna Mokvist - 21 december 2010 09:17


Från och med idag är Lukas hemma från dagis. Egentligen skulle han gå sin sista dag idag men eftersom jag mår ganska ok får han vara hemma och mysa med mig ist. Vi ska ta en tripp upp till Lövåsen och inhandla de sista julklapparna. Även grannen Emelie skulle traska med oss, trevligt!


M jobbar sin sista dag idag och kommer hem sent ikväll. Sen väntar 2-3 veckor ledig med oss! Skönt att vara hemma allihopa!


Nu plingar det på dörren, kan det vara Emelie tro?


Pussgurka! <3 



Ha en fin dag!

Av Johanna Mokvist - 20 december 2010 20:23

Nu har vi äntligen passerat den "magiska" gränsen! 12 veckor gågna är vi äntligen, jag trodde inte att vi skulle komma hit. Nu kan det ju såklart hända saker fortfarande, men just 12 veckor var första mållinjen eller hur man ska uttrycka sig! 


De två andra graviditeterna som slutat i missfall har varit i vecka 6 och 8. Så lite hopp har vi nu! <3 Vore underbart med en till liten "Lukas", ett syskon till honom som vi kan älska lika mycket. Och lite bebismys saknar man minsann!




Det man väntar på nu är att magen ska sticka ut lite! Då känns det mer verkligt.. På bilden ovan hade min mage med Lukas börjat puta lite, då i vecka 18. Så förhoppningsvis har jag en liten kula om 6 veckor! :) 



Nu ska jag äntligen inta soffan! Ha en fin kväll allihopa.

Av Johanna Mokvist - 20 december 2010 14:07

   


 


I går gick för en gångs skull hela familjen upp skapligt. Annars, numera så är det M som får gå upp på morgonen eftersom jag mår illa. Så på morgonen igår hade vi fullt upp med pepparkaksbak, göra julgodis och rulla köttbullar. Lukas tyckte det var väldigt roligt att kavla i degen, och sen även tillslut äta av degen! ;) Efter mycket övertalning. Klart man ska smaka av den goda degen, tycker jag iaf.


På kvällen sen igår så var vi hemma hos familjen Sandell där även familjen Lagerstedt och Andreas vad. Knytkalas stod på schemet så fullt med god julmat blev det. Barnen fick julklappar av varandra, en mycket nöjd herr Lukas hade vi som fick så fina julklappar. Vi vuxna spelade julklappsleken där jag för en gångs skull fick flest paket! ;)


         


Sent kom vi hem, så i morse fick vi välbehövlig sovmorgon till kl 8.

Efter att vi lämnat Lukas på dagis hade vi besiktning på huset, och allt såg bra ut. Skönt! Så den 4:e april smäller det! Som jag, eller VI längtar! Ska bli helt underbart att ha en liten gräsplätt i sommar, och en altan där vi kan grilla och ha det trevligt med våra vänner!!


Har även träffat min fina vän Emelie idag som kom hem från värmen i går kväll! Brun var damen, och nöjd med semestern trots lite mulet och regn!


Snart dags att knata till dagis och hämta lillemannen, får med mig Emelie så gissa vem som kommer bli glad? :)


Ha en fin dag!

Av Johanna Mokvist - 15 december 2010 10:54


Sitter och funderar på om det blir några personliga julkort i år för vår del.. Om det är så är det hög tid att beställa det idag! Är dock så otroligt svårt att få till kort på Lukas där han sitter still och bara ler mot kameran... och behåller tomteluvan på :) Hmmm, tåls att fundera på i någon timme till.


Sitter här och äter persikohalvor, ni vet sådan där som ligger i sockerlager på burk? Otroligt gott, jag har suktat efter de i ett par dagar nu i mina tankar. Passade på att handla en burk efter det att jag lämnat Lukas på dagis. Och det ångrar jag inte :) vi får dock se om jag gör det senare...


En liten tomte för ett år sedan! <3 


Av Johanna Mokvist - 13 december 2010 10:25



Saknar mitt kaffe, det där härliga ljudet av kaffebryggaren på morgonen. Den första varma klunken.

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards