ettsmåbarnsliv

Alla inlägg under februari 2012

Av Johanna Mokvist - 28 februari 2012 20:57



 

Av Johanna Mokvist - 28 februari 2012 20:44


Nu har jag gjort färdigt Lukas vimpel till hans rum.. Jösses, jag som har så dåligt tålamod klarade av det! Min älskade M var gullig och åkte till min mamma för att hämta hit hennes symaskin, och det var bra, för nu har jag suttit med den i 1½ timme och gav mig inte, den blev lite kortare än vad jag hade tänkt men bra i alla fall!


Om jag säger så här... Vimpeln är säkert asful, men jag är NÖJD! Framför allt för att jag fixade det utan att få ett vredesutbrott! Jag hängde upp den för att fotografera den. I morgon åker den upp på sitt rätta ställe. Jag vet en pojke som kommer att bli glad :)



När jag började (någorlunda ordning & reda):




Resultatet (fråga mig inte varför färgerna är så olika på bilderna!):


 




När jag var färdig efter 1½ timmes svordommar (inte ordning & reda!!):





Så, hiss eller diss?     

Av Johanna Mokvist - 27 februari 2012 21:16


Visst brukar man säga att man blir som man umgås? Det stämmer i alla fall hemma hos oss :)


Ikväll när Klara var allmänt sur och totalt ointresserad av alla hennes miljontals leksaker ställde jag fram datorn till henne (avstängd) för att se om knapparna på den skulle intressera henne, och ja, det blev succé. Livat blev det när den åkte undan!


 

"WHAAAT, vad har jag missat!?" 




Nej ni, nu ska jag ta mig en falurut och titta lite på tv innan sängen kallar. I morgon är det skola och och eftermiddagen blir det babyboom här hemma. "Tripp, trapp, trull-kort" ska tas! Klara 7 månader, Vince 3 månder och Elliot 3 veckor är mina modeller :)



Godnatt på er!



Av Johanna Mokvist - 27 februari 2012 18:14



Visst är hon vacker vår vita skönhet? 

Av Johanna Mokvist - 27 februari 2012 16:25


Igår kväll lyxade jag till det med varm choklad och rosa vispgrädde (rosa grädde efter Lukas önskekmål till pannkakor som var gårdagens lunch).


Bilden lägger jag ut för att reta min kära sambo som tycker att det är så fånigt att lägga ut bilder i sin blogg på det man har/ska äta, för visst är det kul att retas! ;)


 

Av Johanna Mokvist - 27 februari 2012 16:12


Idag har jag knåpat (sytt) ihop delar till en vimpel som Lukas ska få ha på sitt rum. Det kommer att bli toppen när det är färdigt! Vad KUL det är att sy, jösses! Det hade jag väl aldrig kunnat tro om mig själv. Två kuddfodral har jag sytt ihop också. Ett lite större till Klara och en rund som ska lika ett litet jordklot till Lukas som är så intresserad av jorden och världen, så i morgon ska stoppning införskaffas!


I love pyssel! Jag måste skaffa mig en symaskin!


 


Av Johanna Mokvist - 27 februari 2012 16:04


Jag har många gånger nämnt här att min mamma är en hejare på att sticka/virka. Idag fick jag ett fodral till min telefon som hon har virkat, det kan även du få för en billig slant. Kom med önskemål på färg/färger så virkar min mamma ett åt din telefon. Har du något överblivet "kraffs" (pärlor, gamla örhängen osv) hemma så kan detta sys på precis som hjärtat på mitt fodral som ursprungligen var ett halsband.



 


Priset för en sådan här goding är 50-60 kronor beroende på utsmyckning. 

Lämna en kommentar här om du är intresserad!

Av Johanna Mokvist - 26 februari 2012 16:36


Vitt och rosa, det är verkligen två färger som jag tycker om. Mest i inredning!


Just nu är vårat sovrum under makeover. Vitt och rosa ska införas, men det tar sin lilla tid.


 

Gjorde ett litet hjärta av ståltråd och pärlor i rosa här om kvällen.

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards