ettsmåbarnsliv

Alla inlägg under mars 2012

Av Johanna Mokvist - 31 mars 2012 07:22


Igår kväll när barnen mina hade somnat (vilket tog ungefär 5 sekunder) så satt jag och min mamma igång och pysslade. Det tyg som ligger underst på bilden ovan är ett "skynke" som jag sydde ihop då. Tanken är att jag ska fästa den på en tvättlina och ha för 3 hyllor i tvättstugan som är överbelamrade med sköljmedel/tvättmedel och sådana där tråkiga saker som gör mig deprimerad att se så fort jag går in där.


Rosen som ligger högst upp har min mamma virkat, den fick såklart jag. Vi får se vad jag pysslar ihop med den.

  

Är det bara jag, eler pysslar mer eller mindre ALLA nu? Verkar vara den nya trenden :)

Av Johanna Mokvist - 31 mars 2012 07:12


Godmorgon i snöyran!

Jag och Lukas vaknade (han vaknade) klockan 05.45, "Mammaaaa, jag vill gå upp nu och mysa i soffan"... Alltid lika trevligt att stiga upp före tuppen. Klara vaknade sedan kort där efter av ljudet av hostningar från sin storebror.


När vi gick upp fick vi ju oss en mindre rolig syn, snö! En annan mindre rolig sak var att jag hade glömt vagnen nedanfär altaten så den var ju full av snö! Jag får se det positiva med det hela, jag blev väldigt pigg av att stå ute i kylan och snön när jag "skottade" vagnen :)


Nu ska jag strax ta en kopp kaffe, och vänta på att alla vaknar i det här bygget. Sen blir det förhoppningsvis loppis. Senare i eftermiddag blir det 44-årskalas för "plastmorfar" med mat och tårta. Synd att vi måste gå hem sen bara, men så är det när det nalkas jobbnatt.


Hoppas alla får en trevlig dag i pulkabackarna!


Just nu:


     

Av Johanna Mokvist - 30 mars 2012 09:48


..eller?

Jag har aldrig gillat det där uttrycket! Jag tycker faktiskt att livet ÄR en dans på rosor. Ni vet, lite taggit men endå fint.



Pappa M börjar känna av tröttheten som kommer när man är pappa"ledig" med dessa två! 


Sitter här hemma i köket med färg i håret, igen.. Jag börjar bli gårhårig tror jag. Lukas är och busar av sig på dagis, Klara sover och M sitter och tittar på Futurama som jag inte är ett stort fan av. Jag har varit hemma hela den här veckan, jag har varit (är) ordentligt förkyld och har varit sängliggades men nu är det på bättringsvägen.


I eftermiddag tar jag barnen och går bort till min mamma och deras mormor. Vi "flyttar" in där över helgen då pappa M ska renovera våran hall (ÄNTLIGEN), bort med det gröna och med den tråkiga furufärgade trappan! Kommer att bli mycket kul att se resultatet när det är färdigt.


Tanken var att det skulle vara en helt ledig helg men igår ringde chefen och undrade om jag kunde jobba i morgon natt, och eftersom jag gillar att jobba kunde jag inte säga nej, men det löser sig med allt det anda i alla fall. Påtal om jobb så börjar jag gå på schema på 70% från och med den första maj! Jag är så glad över det och att jag hittat något som jag verkligen trivs med!


Nu är det dags att duscha ut färgen! Hoppas att ni alla får en trevlig helg.



Mina solstrålar! 


Av Johanna Mokvist - 19 mars 2012 19:26


I lördags partade jag och mina tjejer här hemma. Vi var galna! Som vanligt :), mycket kul och trevligt här hemma! Sedan åkte vi till Statt, och där var det mindre kul!


Lördagen: (pigga & glada!)


           



Söndagen: (Pigga och glada barn!)



     


På söndagen vaknade jag upp och mådde som jag förtjänade... Mer eller mindre hela förmiddagen var jag som ett vrak. Sedan tog jag cykeln bort till Ellinor, det nalkades "bakismat" på Sibylla. Efter det tog vi cyklarna hem till mig så att barnen kunde leka. De var mer vilda än tama, och vi motsattsen! Men mysigt och kul var det för det!



:) 

Av Johanna Mokvist - 17 mars 2012 18:47


I morse efter att jag lagt Klara för sin förmiddagslur tog jag med mig Lukas bort till Ellinor och Oliver. Där bjöds de på tea och barnen hade lite "fruktstund" tillsammans medan de tjyvades med varandra. Riktiga små sötnosar är de båda två <3. Sen tog vi cyklarna mot staden för att handla lite för kvällens bravader (som strax börjar!!).


Inne på Åhléns gjorde jag nog det bästa köpet någonsin! Jag hittade vinterjacka och termobyxor från Didriksson som har ett ordinariepris på 1200 kr som nu efter en himla massa avdrag bara kostade 250 kr (och så en rabattcheck på 50:- på det), så den slog jag till på och köpte till min lilla snutta inför nästa vinter. Snacka om PANGPRIS!


Oh så fin vår lilla tjej kommer vara nästa vinter! 


På eftermiddagen tog jag, M och barnen en promenad upp till Lövåsen för att handla lite, och för att låta Klara sova eftermiddagsluren i vagnen. När vi kom hem åt vi lite mellis och så for min lilla familj iväg till barnens farmor och farfar för att spendera natten där.


Själv sitter jag i soffan med en cider, chips och musik. Snart rullar mitt mycket trevliga sällskap in. Ellinor, Lina och Emelie. Kvällen kommer bli den bästa på länge, det vet jag!



Trevlig helg på er!

Av Johanna Mokvist - 17 mars 2012 17:51


   



Mina barn är så mysiga och goa på morgonkvisten, och speciellt mot varandra. Älskade små troll!  

Av Johanna Mokvist - 17 mars 2012 07:18


Vad skönt det vore om båda mina barn ville vakna samtidigt på helgmornarna..

Lukas kom instormades til vårat sovrum i morse strax före klockan sex. Vi gick upp, jag satt på Barbapappa, sedan hamnade jag i någon slags dvala här i soffan. Nu har vi myst och busat lite och jag har fått en välbehövlig kopp kaffe.


Nu vaknar visste lillasyster också, bäst att hämta lilla fröken madam!


 

Av Johanna Mokvist - 15 mars 2012 20:35


Idag har jag haft en strålande dag, precis som de allra flesta dagar är numera. Jag är mycket i skolan, och det är så himla kul! Pluggar, tjattrar med mina fina vänner som jag har där och dricker kaffe!


Passade på att ta lite kort på Klara idag i hennes fina pippiklänning som min farmor Gun, hennes gammelfarmor har stickat. Den är så fin så var tvungen att ta kort för att skicka till henne via posten.se där man kan skicka vykort med eget foto för bara 15 bananer.


   


I eftermiddags kom Ellinor hit. Vi pimplade nyttigt tea och mosade i oss massor av mango. Klara satt och tittade på oss med stora ögon och undrade vad vi höll på med, med ett stort leende mot Ellinor, hon känner säkerligen igen hennes ljuva stämma från tiden i magen (det lär vara fastristat i henne för evigt, hihi!), lite senare kom även mina grabbar hem som hade handlat och hämtat Liña hos veterinären som har blivit rakad idag pga sina tovor (båda katterna har vaccinerats också). Lukas tycker att Ellinor är asrolig, och "tinar" upp med henne väldigt snabbt, kanske extra snabbt med tanke på att hon läste tre stoooora böcker för honom också.


     


Nu på kvällen har jag målat. Lukas sa till mig när jag satt igång "men mamma, varför måste du måla hela tiden?". Nu ska vi straxt titta opå någon ny serie som M har laddat ner, och sen blir det sängen skapligt, hoppas jag!


Gokväll på er!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards