ettsmåbarnsliv

Alla inlägg under oktober 2012

Av Johanna Mokvist - 30 oktober 2012 07:27


Idag har jag och barnen inga planer alls, vi är helt lediga. Jag funderar på om vi ska gå till bibloteket en sväng sen och läsa/fika. Dock är Klara mer sugen på att springa runt bland alla hyllor av böcker där och då är det svårt att läsa för Lukas! :) Ut behöver vi komma i alla fall!!


Just nu är det morgonmys i soffan innan frukost. Barnen "bråkar" om filten och kuddarna, dem ska naturligtvis ha samma och gärna ligga i samma hörn av soffan också...!


     


Hoppas att ni får en bra dag!

Av Johanna Mokvist - 27 oktober 2012 14:04

Inatt har Lukas sovit hemma hos sin mormor, han har längtat efter att få göra det så himla länge! Allt hade gått jättebra och när jag kom dit i morse var det väl inga glädjeskutt från hans sida direkt :-)

Nu är vi hemma hos barnens farmor och farfar i hulta. Senare i eftermiddag väntas kvälls och nattjobb igen. I morgon tänkte vi ta en sväng till badhuset, nya aquarena har öppnat nu så det blir nog skoj!

Och just ja, idag välkomnar vi graviditetsvecka 21!

Av Johanna Mokvist - 23 oktober 2012 13:34


Idag är jag och barnen hemma och myser, dem var en kortis på dagis i förmiddags bara då både M och jag jobbade. När jag hämtade dem kom dem båda "springandes" mot mig och var glada! Det är lycka, älskade ungar!


Har fixat och donat lite här hemma också, både lusten och orken till hemmafix är som bortblåst men vissa saker måste ju göras! Senare i eftermiddag kommer barnens mormor hit och är en stund med dem, jag börjar jobba en kvart innan M kommer hem från jobbet, så då känns ju inte dagis aktuellt direkt. Tur att snälla mormor ställer upp! <3


Det slog mig förut att det är kläd/leksaks-försäljning i Sandbäcken på fredag. Undrar om jag ska ta mig dit. Kan ju bli en smula jobbigt att ha med båda barnen dock! Vi får se, men skulle verkligen vilja gå dit och inhandla lite leksaker till dem, kläder har dem så det räcker för en stund. Mormor igen?

Av Johanna Mokvist - 22 oktober 2012 20:45


I förrgår när jag och M satt och pratade om julklappar så konstaterade vi att det Lukas lekt mest med av förra årets julklappar var riddar-setet som han fick, det som vi kanske trodde han skulle leka minst med..


I vilket fall, morgonen efter medan vi avslutade frukosten så kom Klara in i köket som redan var färdig med sin frukost, på sig hade hon Lukas riddar-set! Haha, hon hade lyckats trassla på sig det själv och blev rasande när jag försökte hjälpa henne att rätta till riddarhatten som satt på sniskan! Verkar med andra ord som att den julklappen är uppskattad även av henne :)


Julklappar var det ja.... VAD ska man handla för julklappar till barnen detta år? Jag tycker att det är så himla svårt. Vill ju gärna att det ska vara grejer som dem uppskattar och leker/använder mycket. Hellre en "stor" grej som dem verkligen tycker om än 100 smågrejer som blir tråkiga efter en vecka.


     



Av Johanna Mokvist - 19 oktober 2012 21:15


= Tryck inte i dig 10 satsumas om du har något som konstant trycker mot urinblåsan... Jag vet vad jag kommer göra hela natten (mer än vanligt!)....

Av Johanna Mokvist - 19 oktober 2012 20:30


..så får vi ses lilla bebis! Tänk att du faktiskt ligger i min mage och sprattlar, det känns så overkligt! Fem månader är inte lång tid, det går fort. Snart har vi tre barn, är fem stycken i familjen. Helt galet!


Igår var vi på ultraljud och fick se bebis leva loppan i min mage. Vild och busig såg den ut att vara, sparkade runt med sina små ben och hade tummen i munnen hela tiden. Nyfiken på vem du är! Det är verkligen en sak som inte ändras beroende på hur många barn man har, nyfikenheten och den där förväntansfulla känslan. Sen är det en annan femma att man tänker mer på graviditeten när man väntar sitt första barn!


Nytt beräknat förlossningsdatum fick vi också, den 15:e mars. Men vi plussar på två veckor direkt, varför skulle denna buse vara olik sina syskon? :)


 

Av Johanna Mokvist - 16 oktober 2012 12:37


Igår när jag lämnade barnen på dagis blev Klara jätteledsen och skrek verkligen hjärtskärnade, fröken fick mer eller mindre dra henne ur mina armar. När jag stod utanför vid min cykel hörde jag hennes gallskrik genom väggarna. Jag själv föll en och annan tår och hade så himla dåligt samvete. Som tur var hade hon lugnat ner sig efter en stund men vägrat äta mellis och var ledsen.


Lukas däremot, har knappt tid att säga hejdå till mig som gärna vill kramas hejdå osv, och det är ju himla skönt det i alla fall. Han hade en period då han var 1½ år med mycket ledsenheter men annars har det alltid gått bra!


Även idag när pappa M lämnade hade lillgumman blivit ledsen. När jag hämtade dem var hon glad i alla fall, dem var ute så hon såg ut som ett litet "sandmonster", sand överallt!! Hon började genast "prata" med stor mun mot mig, precis som att hon hade något att berätta, nyfiken på vad, kanske en utskällning från igår :)


I lekparken i helgen. 

Av Johanna Mokvist - 15 oktober 2012 20:45


Lukas har sedan kanske ett halvår tillbaka fått ett gott öga till Spiderman... Vilket jag aldrig har haft! Han fick då ett bäddset med honom på av mormor och sedan dess skiner han upp om han ser den fula typen. I helgen var vi inne på Lindex, och vad får ungen inte syn på om just en tröja med Spiderman-tryck? Jag har alltid sagt "det kommer inte att bli tröjor med sådan tryck!!!"


Vem tror ni stod i kassan inne på Lindex och köpte tröjan till honom? Hmmmm, inte bra! Jaja, han är ju i alla fall glad, och stormtrivs med sin egenvalda tröja. Älskade unge, då får du väl ha den då..


   

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards