ettsmåbarnsliv

Alla inlägg under november 2012

Av Johanna Mokvist - 25 november 2012 19:45


I förmiddags beslutade vi oss för att försöka ta några fina julfoton på barnen med deras tomtekläder. Jag hade på känn att det inte skule gå bra, och jag hade rätt! :) Haha, jösses säger jag bara. Klara var mer eller mindre ovillig hela tien, klänningen var INTE bra, heller inte tomtemössan och att sitta still bredvid Lukas var det ju inte tal om. Skrik och tårar om vartannat! Lukas tyckte det var kul och ville vara med på kort, men han drog istället i tomtemössan hela tiden, eller råkade se sur ut just i samma sekund som jag tog ett foto.


Bättre lycka nästa gång, för i alla fall ETT fint foto borde vi kunna få till! Här nere följer tre av dem misslyckade fotona, haha!


     

Av Johanna Mokvist - 23 november 2012 07:36


Så var fredagen här igen. Helt galet hur fort veckorna går tycker jag! Påtal om veckor så innebär det att jag går in i vecka 25 i graviditeten i morgon. Nu känns det verkligen att jag är gravid, bebisen är väldigt aktiv och sparkar/rör på sig hela dagarna och det är ju så mysigt!


Klara bestämde sig för att ta sovmorgon idag verkar det som, hon sover ännu. Så fort hon vaknar ska vi äta lite frukost och göra oss färdiga för att traska bort till deras mormor. Gäller att gå skapligt, annars somnar Klara i vagnen och sen ska vi inte tala om alla pauser som jag måste ta på vägen. Sen har vi ju Lukas, han står på en bräda när vi går någonstans, maxvikten på den är 20 kg, vilket han nu har uppnått... MEN... Han totalvägar ju såklart att gå själv, det är bara gnäll och skrik då. Tips på hur jag får honom att gå mer själv? Som det ser ut nu får jag honom bara att gå själv i uppförsbackar :/


Trevlig helg på er!

Av Johanna Mokvist - 22 november 2012 20:33

...eller?

Av Johanna Mokvist - 22 november 2012 13:43


I morse innan barnen skulle i väg till dagis så frågade Lukas mig hur många timmar dem skulle vara där i dag, när jag svarade att dem skulle vara där i sex timmar bara så sa han "sex timmar är mycket, och om Klara gråter kommer jag att krama henne!" där bultade det extra i mammahjärtat, så fint med syskon som älskar varandra! <3 Jag hoppas innerligt att dem alltid kommer att ha varandra och ställa upp för varandra. Sen att bråk och tjaffs hör till, det vet jag, men syskonkärlek är nog allt något speciellt och extra fint!


Älskade små troll! 


Av Johanna Mokvist - 21 november 2012 10:50


Lukas ritade just sin familj, till och med bebisen fick vara med på bilden! Min älskade pojke. Klara ritade också såklart, men det blev mest färgglada streck :)


 

Av Johanna Mokvist - 21 november 2012 08:44


Här ekar det som vanligt på inlägg.. Måste erkänna att det inte finns mycket tid över till bloggande nu när jag är hemma så pass mycket själv med barnen. Jag är ju inte föräldraledig, men jobbar inte så överdrivet mycket just nu, och när jag väl jobbar är det mycket nätter. Själv skulle jag kalla det att jag både jobbar och är föräldraledig!


Dagara rullar på här hemma med två kiddos. Dock kan det vara svårt att komma på nya, spännande saker att göra om dagarna. Dem vill ju göra så pass olika saker. Lukas är inne i någon tv-period som gör mig smått galen! Det är BARA tv:n som gäller, inte ens att leka med någon kompis kommer före det, heller inte lekparken eller något annat kul. Självklart sitter han inte vid tv:n hela dagarna, men det är ständigt en kamp för att få honom att göra något annat. Snart åker dumburken ut! Klara där emot vill inget hellre än att ge sig iväg på äventyr och att vara ute.


Idag blir det nog mest inne tyvärr, då vagnens ena däck har punktering, eller så behövs det bara lite luft. Vi ska rensa lite här hemma och sen går vi väl ut på en "promenad" här utanför på grusgången. Promenader är inte min bästa vän just nu, bara efter några meter gör det fasligt ont i mina ligament till livmodern (hade precis likadant med Klara i magen) och jackan sitter som ett korvskinn just nu och spänner. Gah! Inte lätt inte, men jag ska inte gnälla, mest är det mysigt att vara gravid för sista gången!


   

Baka är ju en ganska bra sysselsättning, men det kan vi ju inte göra vaje dag, vi vill ju inte rulla fram! :)

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards