ettsmåbarnsliv

Alla inlägg under december 2012

Av Johanna Mokvist - 17 december 2012 20:15


.. för en gångs skull! :) I morgon, för en vecka sedan fick jag mitt efterlängtade körkort! Det var verkligen på tiden, och vägen dit har inte varit lätt. Men nu är det mitt, och det underlättar redan så himla mycket!Jag och barnen har hunnit med någta vändor med bilen, men bara korta sådana än så länge. Och inte tala om hur skönt det var att ta bilen till jobbet som ligger cirka 5-6 km bort, istället för att cykla i snö och halka!


Bloggen står ganska stilla, inget vidare bloggsug infinner sig, och tiden räcker heller inte till, eller orken. Men bloggen får vara kvar. Är ju otroligt kul att gå tillbaka och läsa, och vem vet, en vacker dag kanske lusten och orken kommer tillbaka.


Annars då, sista veckan innan julafton. Som Lukas längtar! Han tjatar och frågar varje dag om det äntligen är julafton. Det är himla kul när dem börjar förstå och riktigt längtar. Älskade pojke! Julafton är verkligen barnens högtid! Alla paket är inslagna och väntar på att rivas upp, och mellan allt jobb denna vecka hoppas jag på att hinna baka lite julgodis också.


Vi tjyvstartade lite med julafton i lördags. Vi hade vår traditionella knytis med familjerna Sandnell och Lagerstedt. Mycket god mat, fika och lite julklappar. Trevligt var det, och barnen lekte för fulla muggar, alla sex stycken!


   

Älskade ungar, vad vore livet utan era tokigheter!



Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards