ettsmåbarnsliv

Alla inlägg under april 2013

Av Johanna Mokvist - 30 april 2013 09:39


Passar på att kika in här när mina två av tre småttingar sover. Klara är hemma från dagis idag med feber och en envis hosta. Stackarn som nästan nyss blivit frisk från den långdragna magsjukan som hon hade. Lukas ville gå till dagis i alla fall idag, och det var nog bra så att han får leka av sig, och lillayster får vila.


Trött tjej som somnat i Oskars babyskydd framför tv:n i detta nu.  


Idag är det ju valborg också, och regnet vräker ner.. Jag är inte förvånad tyvärr! Förra året var det jättefint väder, men då jobbade jag, och året innan det var vi hemma med magsjuk Lukas. Detta år blir väl jag hemma med de små så får M ta med Lukas till brasan i Hulta. Tråkigt!


Valborg för 4 år sedan. Här var han inte stor Lukas. 


Igår blev Oskar hela fem veckor, det känns som igår jag "klämde" ut honom. Han är så nöjd och snäll vår lilla pojke. Han har i en veckas tid fått lite tillägg av modersmjölkersättning då han gått upp lite dåligt i vikt, och sedan det så är han så himla förnöjd! Jag har helammat Lukas och Klara, men det verkar ju helt enkelt inte gå med honom, och då är jag så tacksam över att det finns annat att tillgå!


Nyfiken liten kille. 


Nu ska jag passa på att bädda rent i alla sängar här hemma, och kanske hinna med en kopp kaffe. Sen är det snart dags att hämta hem Lukas i detta regnrusk.

Av Johanna Mokvist - 18 april 2013 13:17


Tänk att denna lilla busfian blir 21 månader på söndag! Det är ju helt galet.. Bara 3 månader kvar till 2-årsdagen. Tyckte nyss att det var HON som var bebisen i familjen. Denna lilla tjej är verkligen mammas tjej, det gäller ju att hålla i hop nu när grabbarna är fler i familjen!


 

Av Johanna Mokvist - 18 april 2013 13:03


Den busiga bebisen som bodde i min mage visade sig vara lillebror Oskar. Han har redan hunnit bli tre veckor och tre dagar.

Han kom den 25e mars, 10 dagar "för sent" efter en ganska intensiv förlossning. Från första värkstart tog det ungeför 5-6 timmar, och det är för mig en "snabb" förlossning. Ont gjorde det, och det gör det ju såklart, men denna gången var smärtan hemsk rent utsagt, det var ingen vila mellan värkarna alls och inte ens min älskade lustgas hjälpte mer än för psyket! Ut kom han i alla fall, 3985 gram och 52 cm.


Oskar är oftast en väldigt förnöjd liten pojke som tar det mesta med ro. Trivs i både mammas och pappas famn, äter bra och sover sig igenom sina storasyskons jordbävningar! Jag njuter av att ha en liten bebis, trots den stora tröttheten som infinner sig. Just nu pusslar jag ihop vardagen med tre barn om dagarna och försöker hitta bra rutiner för att alla ska vara nöjda och glada! Vilket inte alltid är så lätt med tre barn med olika viljor och önskemål! Lukas och Klara är så duktiga med lillebror och ingen avundsjuka syns till, ännu... De har fullt upp att tjyvas och bråka med varandra! ;)


Några minuter ung.


Tre veckor ung. 

 



Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards