ettsmåbarnsliv

Alla inlägg under november 2013

Av Johanna Mokvist - 25 november 2013 10:13

..ja, det är hon verkligen min lilla Klara. Lila vacker som en!

Av Johanna Mokvist - 25 november 2013 10:12

Igår jobbade jag hela dagen. M och barnen hämtade mig och med sig i bilen hade de fullt av rekvisita som jag kan ha när jag fotograferar, och mer finns det kvar hos svärföräldrarna! Riktigt glad är jag, så gamla och fina saker! Nu vill jag att reflexskärmarna och motljusskyddet jag beställt ska komma också.

Oskar fick provsitta en av grejerna igår kväll, en trälåda som man gjorde deg i förr (en träslev var med också). Han var väl sådär glad, han tycker inte om att modella, hehe.

Här kommer i alla fall en av bilderna jag fick till. Har arbetat lite smått med den i Lightroom, är än så länge bara nybörjare där men ser fram emot att utvecklas!! Någon mer som arbetar med programmet?

Av Johanna Mokvist - 22 november 2013 14:58

Min Lukas brukar inte vilja vara med på foton, men idag tyckte han det var kul när han fick sitta på en sockerlåda. Och ett krav från honom för att låta sig fotas var att han fick ha sitt hatt på sig! Självklart kunde inte lillasyster låta honom fotas själv utan skulle vara med på ett hörn.

Av Johanna Mokvist - 22 november 2013 14:54

Idag när Lukas och Klara var lediga från förskolan passade vi på att ta lite foton. Klara ställde sig först i kön, Jon älskar att skratta och busa när jag fotar. Mitt mammahjärta smälter av att se henne ha kul!

Jag blev riktigt nöjd med bilderna på henne, min sockersöta flicka! Vad tycker ni?

Av Johanna Mokvist - 22 november 2013 13:54

Klara har fått en poncho av sin mormor, som hon har stickat. Så fin, och för en gångs skull någon annan färg än rosa eller lila!

Av Johanna Mokvist - 19 november 2013 19:20


Idag hade jag som tidigare skrivet en av mina bästa vänner här, Emma. Hon väntar sitt första barn och är gravid i vecka 36. En liten julbebis väntas! Eftersom jag älskar att fotografera så frågade jag henne om jag fick ta lite foton på kärlekskulan, och det fick jag! Jag måste säga, att jag tycker att alla som är gravida ska ta ordentliga foton när det lilla miraklet lever inne i magen. Jag har ett bra foto från mina tre graviditeter, önskar det var fler. Så det är mitt tips till er alla!


Emma blev nöjd med fotona, och jag lika så. Hoppas att hon, barnets pappa H och barnet själv ska ha glädje av dem i framtiden. Här får ni några smakbitar, varav de två översta är Emmas personliga favoriter.


       


Tack Emma för att jag fick fotografera dig och magen!

Av Johanna Mokvist - 19 november 2013 15:05


Idag tog jahg lite foton på Oskar när han sitter i en av våra sockerlådor. De är ju för fina tycker jag! Oskar var inte så sammarbetsvillig, utan var mest trött och snorig, men två av bilderna blev helt ok i alla fall. Vi provar med lite olika rekvista nu för i veckan och nästa vecka kommer det andra bebisar och barn hit som jag ska fotografera!


   



Håll koll lite senare så får ni se fotona som jag tog på Emma som är gravid i vecka 36!

Av Johanna Mokvist - 18 november 2013 14:30

Jag har i många herrans år tyckt om att fotografera. Jag har en Canon EOS 500D. Den är 4 år gammal ungefär och det märks att den blir sämre och sämre. En ny vore på sin plats och det skulle verkligen kul att ha lite extra tillbehör som kan förbättra ljus och skärpa och ett stativ. Jag ska nog börja spara ihop till det!

Just nu är Oskar min lilla modell, för bebisar är absolut roligast att fotografera tycker jag! Ju äldre barnen blir desto svårare är det att få till bilder med det lilla extra.

I morgon kommer min vän Emma hit med sin sambo, de väntar sitt första barn i december så jag ska få fotografera dem och bebismagen. Ska bli så kul! Och någon annan dag framöver ska lille Elmer få agera modell, han är 2 månader så bilderna på honom lär ju bli bedårande!

Nu får ni njuta av lite bilder på Oskar som jag knäppte i förmiddags! Goa lilla människa!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards