ettsmåbarnsliv

Direktlänk till inlägg 10 januari 2014

Idag har det fotats mer..

Av Johanna Mokvist - 10 januari 2014 21:51


.. såklart! ;)


Martin bad mig att ta en (läs:tvåhundra) bild på barnen tillsammans som han vill ha. Tack å hej sa han och gick till jobbet. Kvar stod jag med tre barn som inte alls ville som jag..


5-åringen: Mamma varför måste du ta kort precis VARJE DAG? Jag vill inte le och se glad ut. Kan du ta kort på min rumpa istället?

2 1/2-åringen: Säger ingenting utan petar i näsan (läs:hjärnan) istället....

9-månaders bebisen: Skriker för livet. Inte tusan vill han sitta still och se söt ut i syskonens knän som i detta läge dessutom är ganska farligt eftersom de samtidigt som de sysslar med ovastående saker bråkar om vem som ska Oskar mest i knät. 1 cm på någons knä är ju döden, typ..! Under tiden så flög både min reflexskärm och kamera åt höger och vänster. Båda sakerna är ju tydligen väldigt roliga "leksaker" även för barn.


Ja... Och så höll vi på i cirka 30 minuter innan jag gav upp. Det slutade mer eller mindre med att jag fotade dem var och en istället. I alla fall de två stora. Oskar verkar ju avsky fåtöljen, skriker bara jag närmar mig den! Måste nog skaffa ett nytt ställe att fota på, hehe.


Jag tog sammanlagt 198 bilder, och bara EN blev ok! Klara ser ut att skela på bilden och är längre bak (suddig) än de två andra. SUCK! Men jag fick bra bilder enskilt på Lukas och Klara, alltid något! :)


Nog om mitt fototjat nu! Ska släga upp ett riktigt inlägg någon dag! Här får ni bilderna jag skrev om...


     


Det är underbart med barn! <3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Mokvist - 12 februari 2014 10:26

Visst är det väl mysigt när en bebis är så fäst vid en snuttetrasa/gosedjur? Oskar älskar snuttetrasan som han han på bilden. Den är från polarn o pyret. Jag har med alla barn haft dessa när jag ammar men Oskar är den enda som hållit fast vid den ...

Av Johanna Mokvist - 12 februari 2014 10:23

Äntligen börjar jag känna av att jag har ändrat livsstilen! Träning och bättre mat (inga sötsaker) har resulterat i att jag har tappat 4 kilo och minskat 5 cm i midjemått. Jag känner att jag är på rätt bana nu :) tänker inte ge upp! Igår testad...

Av Johanna Mokvist - 31 januari 2014 08:53


För första gången har jag verkligen bestämt mig att vikten ska ner och att måtten ska minskas!! Jag känner mig verkligen besluten om det. Ni som känner mig vet att jag är en riktig gottegris, både godis och bakverk är en stor last hos mig. På den...

Av Johanna Mokvist - 31 januari 2014 08:13

Jag håller på att bli tokig på denna ständiga trötthet som jag dragit på mig. Det spelar ingen roll hur många timmar i sträck jag sover, jag är ändå som ett vrak på morgonen. Detta leder så klart med sig att jag är lättretlig och sur också. Det he...

Av Johanna Mokvist - 24 januari 2014 09:19

Idag är barnen lediga från dagis som alltid på fredagar. Just nu dansas det till "the foxsong". Klara är galen i den ochvkan nog hela texten! Hon är så himla söt när hon står framför tv:n (youtube) och sjunger/dansar. Jag själv gillar den också, haha...

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards