ettsmåbarnsliv

Alla inlägg under april 2011

Av Johanna Mokvist - 25 april 2011 21:20

     


Är det inte rart med en liten mjuk valpis? De är nästa precis lika mysiga att gosa med som en människobebis!

Ovan ses min mammas lilla goding Melissa.

Av Johanna Mokvist - 25 april 2011 20:59


Nu är snart den sköna långledigheten över, men bara för några veckor. I morgon är det planeringsdag på Lukas dagis, vilket innebär hemmadag för honom och mig. Pappa M ska jobba. Vi ska shoppa lite sandaler och några fler shorts till Lukas under fömiddagen, och är vädret fint kommer vi säkerligen spendera resterande av dagen utomhus bland alla drakar i sina vulkaner och spöken (Lukas fantasi är STOR!)


Jag skrev i tidigare inlägg att vi hade en hel del att göra under ledigheten, och vi har faktiskt hunnit med allt, bara gardinerna i vardagsrummet som är kvar. Förutom alla måsten har vi hunnit med en hel del bus utomhus, grillning+fika med fina vänners sällskap, påskmiddag hos svärföräldrarna osv. Vädret har ju verkligen varit strålande och det känns nästan som sommar redan.


Just nu sitter jag i soffan och hejar på team Gabriel, helt själv! M är och spelar innebandy. Hoppas de kammar hem segern, vore ju gymt kul!!




   


Bilder ovan från dagens bus utomhus! 

Av Johanna Mokvist - 22 april 2011 13:07

Igår var jag och Lukas i full gång med påskpyssel. Måla ägg stod på listan, det passade bra när vi ändå hade den obligatoriska pannkaksdagen som vi alltid har på torsdagar. Lukas ville bara måla med röd färg, och var det tal om någon annan färg blev han sur! Nu är bara frågan var vi ska ha äggen, kanske hänga upp dem i påskriset, men jag vet inte hur.





Förutom äggmålning var vi ute nonstop igår från det att vi kom hem från dagis till läggdags vid 8. Han och hans nyfunna kamrater här ute cyklade och lekte i sandådan.




   

Puss på bebis som promt ska bli en lillebror tycker Lukas!


Nu ska jag se m jag kan hjälpa min händiga karl här med något!Hoppas alla får en fin påsk!



Av Johanna Mokvist - 22 april 2011 12:55


Vet inte hur många gånger vi har sa ovanstående ord igår. Det är fortfarande mycket kvar att göra här hemma, och hela tiden sa vi just det att " det kan vi ju göra nu när vi har långledigt" så det innebär med andra ord att det inte kommer bli så mycket ledigt i detta hus! ;) Just nu kämpar M med ett väggfäste till tv:n. Han har köpt ett väggfäste som ska passa alla tv-apparater, och visst gör passar det, men skruvarna som medföljde är antingen för långa eller för korta. Så nu sågar han förbrillt på dessa skruvar!


Lukas och jag har också fixat och donat här hemma under förmiddagen. Torkat av väggen uppe i trappen som var väldigt smutsig och äcklig. Annars har vi bara varit och tittat på pappan i huset som arbetar.


Ikväll ska grillen invigas, med något enkelt som korv med bröd. Lukas vill så gärna ha det så vi kör på det, i morgon blir det andra bullar! Då ska köttet kastas på grillen! Mumma!


Förutom grillning ska vi hinna med en tripp till Lukas mormor, hon hade visst ett påskägg till honom så vi trampar dit. Samtidigt ska vi passa på och mysa med hennes lilla valp som kom hem för en vecka sedan ungefär. Ska försöka komma ihåg kameran och ta lie bilder på gobiten!




 

Fruktstund och lattestund! Så mysigt hade jag och Lukas det i förmiddags!

(Dock så slutade det med att Lukas bara satt i bjöja. Apelsin är kladdigt och rinnigt!!)

Av Johanna Mokvist - 19 april 2011 20:58

.. att jag skrev för några veckor sedan att någon hade snott Lukas fårfäll ur vagnen? Det fick han av min farmor Gun strax efter han föddes. Idag fick vi ett nytt! Hon är lite smått galen min farmor, det är ett äkta fårskinn och kostar över 800 kronor! Dock kommer kanske inte Lukas ha någon användning för det mer, utan det blir snarare bebisen som får ligga på det i sommar. Är ju det som är så bra med just äkta fårskin, bra på sommaren OCH vintern! Perfekt!


Nu är det bara bebis som fattas! Men vi får vänta mellan 8-12 veckor innan vi får träffa den lilla livliga krabaten i min mage. Lukas "pratade" med den igår genom magen (med ganska hög stämma) och oj vad den sparkade och buffade där inne! Lukas är heller inte snål med pussar och kramar på magen, sötnos där!


Nu ska jag roa mig med något vettig, kanske ett distanstest för typ 100:e gången idag! Vill man ha körkort får man minsann ligga i!


BebisLukas på det sköna fårskinnet! 


Gonatt på er gott folk!

Av Johanna Mokvist - 19 april 2011 14:16


Vad tiden rusar iväg! Har i säkert 1½ veckas tid tänkt att jag ska uppdatera här, men tiden finns inte, eller lusten heller för den delen. Finns så mycket annat nu som är roligare.


Vi har fullt upp med radhuset, i helgen blev vardagsrummet fördigtapetserat, och jag bara älskar fondväggen som vi har! Om man kan förälska sin i en tapet så är jag utan tveken förälskad i denna. Igår blev jag äntligen klar med måliningen av väggarna i vårat sovrum, så nu har vi en ihopskruvad säng, äntligen! Nu ska det bara piffas upp på andra sätt sen är det klart. Nästa projekt blir att måla rummet som bebisen ska ha. Jag vill verkligen komma i ordning, speciellt nu när den underbara våren är här, så att vi istället kan vara ute och njuta varje lediga stund som ges.


Lukas trivs som fisken i vattnet här, han har redan skaffat sin kamrater här och är numera ute mer eller mindre hela tiden. Igår var han ute nonstop (med undantag för middagen) mellan 15-19.30 Underbart, och precis som det ska vara!


Har nyss haft min farmor Gun och kusin Tindra här på lite fika, och nu ska jag hämta Lukas. Vi ska ta en sväng ner på stan för att först titta på fontänten (väldigt kul tydligen) sen var det lite loppis på torget såg jag. Innan vi trampar hemmåt sen ska vi nog ta en sväng till sjukhuslekparken också.


Inom kort ska jag lägga upp lite bilder på hemmet, om intresse finns? :)


Ha nu en fin dag i det underbara vårvädret!!

Av Johanna Mokvist - 6 april 2011 14:38

  Jag tävlar om en söt vägghängare från Rimstone Interiör & Designlagret hos Agnes!

Av Johanna Mokvist - 6 april 2011 14:28


Tävla om en Snoozy mössa hos Småfrön Barnkläder. För att komma till tävlingen klicka här! Småfrön har ett stort utbud av färgglada Unisex barnkläder och babykläder online. 

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards