ettsmåbarnsliv

Alla inlägg under juni 2011

Av Johanna Mokvist - 26 juni 2011 19:56

 


”Jag tävlar om ett presentkort på 300 kronor från Stick In hos Carolina

Av Johanna Mokvist - 23 juni 2011 09:18


Jag sitter här hemma i min ensamhet. M kollade här om dagen upp att det skulle bli regn idag, och bestämde då med Marcus att han och barnen skulle fara till Tropikarium på Kolmården. Sagt och gjort, nu är de påväg dit. Lukas är i eld och lågor över att han ska få se hajar och krokodiler, och pappa M över att han ska få se massor av firrar! ;)


Idag är det 14 dagar kvar till beräknad förslossning, vilket ju egentligen inte är någonting alls om man jämför mot alla de dagar som passerat sedan plusset kom upp på graviditetstestet. De senaste dagarna har jag haft fasliga sammandragningar och har inte kunnat göra mycket alls utan att få ont, så gissar på att livmodern förbereder sig för fullt där inne, och bebisen likaså. Det sägs att innan det är dags, eller någon dag innan brukar bebisarna vara mycket lugna inne i magen, för att vila upp sig. Stämmer det så är det ingen bebis på g här inte, för den lever loppan där inne mer än någonsin!


Nu är jag bebissjuk! Ovan syns en bild på vår lilla "surgubbe" när han är ca 1 vecka!  



Ha en fin dag i regnet mina vänner!

Av Johanna Mokvist - 22 juni 2011 20:26


Verkar som att jag inte kan föda fram några småttingar till bebisar.. Vi var på viktuppskatting idag, som görs via ultraljud. I dagsläget väger vår bebis ca 3234 g, vilket var 3% större än det "normala". Om bebisen kommer ut när den ska, alltså om 15 dagar kommer den att väga omkring 3800 g, vilket jag tycker är STORT! Det som är bra med detta är att jag förmodligen slipper övertid om det skulle bli så, just eftersom att bebisen kommer vara i samma storlek som Lukas var när han föddes då, och det gick ju sisådär. Det blir med andra ord en igångsättning då!


Annars har vi spenderat dagen med födelsedagskalas för Linnéa som fyllde tre år igår. Gott med kaffe och tårta minsann! Nu ska jag inta soffläge!


 

Vi fuskade med pannkakor idag till middag. Självklart ville Lukas slicka visparna som var fulla av grädde!

Av Johanna Mokvist - 19 juni 2011 13:08


Idag regnar det för fullt, precis som väntat!

Dagen har vi spenderat inne, för vem går ut frivilligt i detta väderP?


Lite målning i bebisens rum har pojkarna mina hunnit med. Det första lagret är målat så ett till sen är det klart. Jag har undet tiden bakat en kaka som vi också har hunnit smaka av. Lite galen dans i vardagsrummet har vi också hunnit med, vem vet, kanske får det bebisen att protestera och vilja komma ut :)


Nu sover Lukas och vi kopplar av bäst det går, gissar på att jag kommer slockna i soffan om jag lägger mig där...


   


Soffan får det nog bli!

Av Johanna Mokvist - 19 juni 2011 10:32


Baka, baka liten kaka!


Ja, så får det bli!

Av Johanna Mokvist - 18 juni 2011 15:07


Mina pojkar cyklade just i väg till Willys för att handla lite, sen kommer familjen Sandnell hit för att grilla lite. Att grilla innebär verkligen att det är sommar! Synd bara att solen lyser med sin frånvaro, men detta är bättre än vädret som väntas i morgon (regn i stora lass!).


-Här är min lördagsnjutare! Banan och glajjer= redo för lördagsmys!  


Hoppas Ni får en fin lördagkväll!

Av Johanna Mokvist - 18 juni 2011 14:59


Suckar och stonkar här hemma över BB-väskan som egentligen ska vara packad och klar nu.. Den har arit halvfärdig i 1½ vecka, och bättre än så blir det inte. Jag kommer ihåg när det var dags för Lukas att titta ut, den var inte bra packad då heller.. M fick hela tiden ta med sig saker när han kom om dagarna. Denna gång ska vi förhoppningsvis inte stanna så länge som 5 dagar, och då kanske inte lika mycket behövs!


Jag har i vilket fall skrivit en liten lista och bockt för det som är i, och sen kan ju M packa det sista om det är så att jag dör av smärta när det är dags, och den inte är klar. En annan sak att tänka på denna gång är ju att Lukas ska ha en väska packad också, och det är fixat idag! :)


Kollade just i mina papper som jag fyllde i när jag var gravid med Lukas, och jag har precis samma sf-mått ("magmått" för er icke-insatta) i denna vecka (38) som jag hade med honom.


Som jag, eller VI längtar efter bebisen nu! Jag hoppas innerligt att den kommer ut vilken dag som helst, vilket är helt normalt! Den är ju färdigbakt där inne, men den ska väl envisas som brorsan sin med 15 dagar extra inne i buken!


Av Johanna Mokvist - 17 juni 2011 08:37


Inte vågar man sig ut till badhuset i detta ruskväder.... Räcker ju med att sticka ut näsan genom dörren så är man ju dyblöt!


Verkar som det blir en tråkig innedag!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards