ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 16 juni 2011

Av Johanna Mokvist - 16 juni 2011 21:09

Idag har mina pojkar, och även Marcus och Isac tagit sig ett dopp i sjön hemma hos svärföräldrarna. Först blev det lite bryggfix och när småpojkarna sen ville bada var det inte tal om annat.

Lukas är lite småkräsen, det är väl en smula kallt och inte alls som han är van vid i badhuset. Efter lite plask på en sten så doppade han sig tillslut samtidigt som han flöt omkring på pappa M´s rygg. Även Tone badade för glatta livet, men naturligtvis bara om det fanns en boll som flöt på vattenytan!


Innan vi for hemmåt igen blev vi bjudna på mat och jordgubbar med mjölk! Även vädret visade ju sin fina sida så här på kvällskvisten.


I morgon jobbar M sin sista dag innan semestern, och jag och Lukas planerar att ta en tripp till badhuset på förmiddagen då vädret ändå ska bli dåligt.


Nu ska jag ta mig en kvällsmacka innan sovdags, om bebis i magen behagar att vara stilla när det är dags att nanna kudde vill säga..


-Fina badpojkar! 

Av Johanna Mokvist - 16 juni 2011 13:40


Idag har vi Tone här på besök! För er som inte vet vem det är så är det vår gammla hund som numera bor hemma hos min farfar. Hon är här i dag för hon behövde trimmas, och det är jag som brukar göra det. Jag är mindre populär nu när det är gjort, hon ligger brevid M och så fort jag kommer i närheten skakar hon!


Vi har även hunnit med ett besök hos barnmorskan, M och Lukas följde med. Allt med bebisen såg fint ut, den är fortfarande ruckbar, och alltså inte fixerad med sitt lilla huvud men neråt ligger den iaf. Lukas tyckte det var kul att följa med till barnmorskan och frågade hela tiden om hon skulle "ta ut bebisen nu" :)


Nu sover Lukas sitt middagslur och när han vaknar så väntar en tur till svärföräldrarna där M ska hjälpa till med en brygga som inte längre är en brygga! Tone följer med dit så gissar på att jag och Lukas kommer kasta en hel del boll med det lilla hundskrället som numera är grå om hela näsan!


Tone alá Klone, Bone, Zone, Kalkone, Barone. Alla våra djur får jämt många fagra smeknamn!

(Namnet Tone fick hon efter en gammal sur tant som jag och en vän hade roligt åt för många år sedan!)


Hoppas ni får en trevlig dag gott folk. Snart är helgen här! :)

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards