ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 5 juni 2011

Av Johanna Mokvist - 5 juni 2011 14:08


Det här med självförtroende och allt som kommer därtill är en ganska stor och viktig del i en människas liv. För att må bra och trivas med livet behövs ett viss mått av just självförtroende. Detta är i alla fall vad jag tror.


Jag vet inte vad jag ska säga om mitt självförtroende. Det är inte BRA, men heller inte DÅLIGT! På en skala mellan 1-10 skulle jag kanske sätta en trea, max en fyra om jag någon dag känner mig lite fin eller har presterat något bra. Så visst lutar det mest åt det dåliga hållet.


Just nu är jag inne i någon fas där jag är väldigt nära noll-skalan gällade hur jag känner mig utseendemässigt. Alla andra jag slänger ett öga på ser så fina, fräscha och pigga ut, kanske till och med när de inte har brytt sig ett dugg om att göra sig fina. Alla verkar ha så fina kläder, fin hy, fina frisyrer, och allt det där som en annan inte har! Samma sak gäller det med att prestera något, alla andra är så himla smarta och duktiga på allting medan det känns som att jag just börjat i årskurs 1 på grundskolan!



Nej, fy tusan vad jobbigt en sådan här sak kan bli! Det räcker att se sig själv på kort så inser jag hur mycket jag ogillar mig själv! Hur gör Ni alla som är så snygga jämt och ständigt?



Av Johanna Mokvist - 5 juni 2011 10:11


Vad tycks om den nya bilden på bloggen?

Den andra var så höstig. Dock måste jag ju byta ut den snart igen, då jag inte bara kommer vara mamma till enbart Lukas.

Av Johanna Mokvist - 5 juni 2011 10:02


Vilken underbar dag vi hade igår, solen tittade verkligen fram och bjöd på sina varma strålar. Vi spenderade dagen i Hulta, hos Lukas farmor och farfar. Visst kan vi vara här hemma och busa och njuta på vår lilla gräsplätt, men ingenting slår att vara där. Sjötomt, studsmatta och en stor trädgård att busa på. Lukas skippade sin middagslur igår för att det fanns så mycket annat kul att göra, vilket resulterade i en liten surgubbe senare på dagen men det var det värt.


Vi åt jordgubbar med glass igår i solen, vilket Lukas aldrig riktigt har varit förtjust i, men igår fanns det inget stopp!


Idag verkar dessvärre inte vädret bli lika fint, vilket vi såklart hade hoppats på. Pojkarna är iväg på en cykeltur bort till 4h i hopp om att de ha öppet för besökare. Själv fick jag stanna hemma, en sådan cykeltur skulle ta död på mig nu när jag är höggravid med en busunge. Har packat en liten del av bb-väskan och ska precis ta en svängom med snabeldraken.


Hoppas ni får en härlig dag!


 

Livsnjutaren i hammocken hemma hos farmor och farfar!

Av Johanna Mokvist - 5 juni 2011 09:45


I fredags var vi alltså på Skansen. Sist vi var där, för två år sedan var mitt intryck att det var ganska tråkigt och snålt med djur. Och det visade sig ju vara detsamma även detta år. Många djur häll sig undan så man inte ens kunde se dem, och visst det är bra att de har utrymme att gömma sig på men tråkigt för en annan. Kolmården är bättre, så dit går nästa tripp senare i sommar.


Lukas var i vilket fall nöjd. Först bjöds det ju på tågresa och bussresa, vilket bara det är kul i sig för honom. Inne på Skansen är det mycket backar, vilket inte är speciellt kul som höggravid, men jag stod såklart ut för Lukas skull. Och mysigt hade vi, roligast av allt där inne tyckte Lukas var Skansen akvariet med regnskogen och alla hajar/krokodiler där inne. Störst av allt med denna lilla tripp var väl ändå att vår pojke lämnade sina nappar till djurungarna, eller kaninerna som han säger! Det gick på ett kick, utan några problem. Han har frågat om dem ett par gånger men aldrig varit ledsen. Kokade nyss napparna som bebisen ska ha tillsammans med honom, och inte en tendens till att han ville ha dem napparna. Toppen!


 

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards