ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 1 juni 2011

Av Johanna Mokvist - 1 juni 2011 18:46


Idag har jag träffat många fina vänner, och vad härligt det är!

Först kom Emelie förbi, och även Emma efter en stund. Vi avnjöt lite god sallad och fika som jag hade bakat innan på morgonen. Alltid lika trevligt att ses, synd bara att det är så sällan!


På eftermiddagen sen kom Ellinor och hennes lilla busfrö Oliver. Lukas och Oliver har träffats en gång tidigare, och precis som då fann dem varandra direkt och var i full gång att leka och busa. Lite fika hann vi med också mellan alla varven.


Nu har vi ätit middag som pappa M lagade medan jag och Lukas var i en lekpark här i närheten och gungade. Visst är sommaren härlig? Den har så mycket mer att erbjuda mot hösten och vintern. Jag kan inte annat än att njuta när jag ser Lukas skutta omkring på gräsmattan och se honom leka med ögonen fulla av bus och äventyr!


Nu är det snart sängdags för lille herren här i huset, och själv ska jag njuta jordgubbarna som min älskling hade med sig hem idag! Lyx!


   


     



Hoppas att alla får en fin kväll som verkligen bjuder på ett strålande väder!

Av Johanna Mokvist - 1 juni 2011 13:50


Idag är det som fredag! Sen är det långledig för M som gäller fram tills på tisdag nästa vecka. Ska bli mysigt att vara hemma allihopa. Vi firar det lediga med en tripp till Skansen på fredag. Lukas är lycklig då vi ska åka både tåg och båt för att komma dit! Kan inte bli annat än bra, förutom en liten detalj som kan bli lite jobbig kanske... Lille herr Lukas ska nämligen "ge bort" sina nappar till alla djurungar där på Skansen. Vi har pratat om det i säkert ett halvår, så inställd är han, och vill! Men annat kan det ju bli sen när de väl är bortlämnade.. Men nu är det dags, det rekomenderas ju att sluta med proppen senast vid treårs ålder, för tändernas skull. Lukas är ju 2½ år nu, så kan inte finna det mer än lämpligt!


Hoppas hinna bli färfig med bebisens rum nu under dessa dagar också. M har spacklat så nu ä det målningen kvar, dock känner jag mig som en osmidig flodko så det ska bli intressant att måla och klättra upp och ned på stegen... Det är verkligen hög tid nu, för på fredag stiger jag in i vecka 36, vilket innebär att bebis kan visa sig om 2 veckor från och med då! Läskigt det låter!! Vi kan vara 4 om ca 14 dagar.. Det är ju ingenting! :O


Nu ska vi mysa hela dagarna och njuta av vår son, för tiden tillsammans med BARA honom kommer ju inte åter, så det gäller att passa på!



   



Kanske slänger upp ett till inlägg senare ikväll. Ellinor med son kommer nämligen sen så då lär jag ju knäppa lite med kameran!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards