ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Johanna Mokvist - 9 juni 2011 21:29

   


I vår familj är alla speciella på något sätt! Liña sticker ju ut en hel med sin sovställning som är en smula udda....

(fast å andra sidan, finns det normala katter?)

Av Johanna Mokvist - 9 juni 2011 20:57


Ingen åska som utlovat idag minsann. Bara lite regn har vi fått. Eller har jag missat något muller?


Jag och Lukas har i vilket fall haft en strålande dag tillsammans. Först besök hos mormor som jag tidigare skrev om, och efter middagsluren som varade i 1½ timme tog vi oss en cykeltur bort till Emma där det bjöds på kaffe, solskenskaka och skratt, även Jessica "tanten" var där. Lukas var på gott humör och en riktig liten buspojke! Väl hemma igen lagade jag middag medan Lukas lekte med de två grannbarnen, dels på hans rum och sen här ute. Riktigt kul att han har vänner, bara det säger ju hur stor han verkligen har blivit!


Efter middagen som slank ner utav bara den hos min lillherre begav vi oss ut på drakjakt i 1½ timme. Även lite bus i lekparken hann vi med innan sovdags. Nu ska jag rå om mig själv lite innan även jag ska krypa till kojs. M kommer hem vid midnatt, gissar på att jag vaknar då med tanke på att han har lite svårigheter att vara tyst och försiktig! ;)


Jag får väl lov att bjuda på lite bilder också nu när jag väl knäppt lite foton!


 



 



- Jessica ser inte allt för munter ut , och verkar inte leva upp till Emmas väggtext! Dock var hon munter. Tror jag... :)






   



- Lukas och grannflickan som är ½ år äldre.  




Hoppas alla får en fin kväll!

Av Johanna Mokvist - 9 juni 2011 13:03


Attans! Nu är jag väl en dålig mamma som är glad över att jag får lite ensamtid när Lukas sover en eftermiddagslur!


Många människor, som inte ens har barn har en väldigt stor förmåga att ha mycket åsikter gällande barnuppfostran/vad man får och inte får känna och hurvida det är att vara mamma. Detta stör mig något så enormt! Behövde bara få ur mig det, klart!


Vi vågade oss ut förut, pust och stonk vad kvavt det är ute idag. Hos mormor var det kul, Lukas visade upp sina bästa sidor och var en riktig busunge med sin mormor. Nu har vi just ätit gårdagens pannkakor som blev över, och nu sover som tidigare sagt Lukas. Anledningen till att jag är så glad över det är för att han inte har gjort det sedan han lämnade sina nappar på skansen, vilket har resulterat i att han har varit på mycket dåligt humör på eftermiddagrna/kvällarna. Jag sticker heller inte under stolen med att det är SKÖNT att få andas ut lite och göra det som man känner för utan en liten tjatstare! :)


Glass och jordgubbar är vad jag känner för nu, hejdå!

Av Johanna Mokvist - 9 juni 2011 07:23


..en fråga vi ställer till Lukas ofta numera! Han vill promt ha en lillasyster, för tillfället. För ågon månad sedan var det en lillebror som gällde, men sen fick Isac en lillasyster och då ändrades det snabbt. På frågan "Vad ska bebisen heta" säger Lukas bara att den ska heta bebisen.


Vad tror Ni, gömmer det sig en pojke eller flicka i min mage?


 

Av Johanna Mokvist - 9 juni 2011 07:13


Tittade nyss på nyheterna där jag lätt kunde konstatera att det är stor risk för åska här i trakterna under dagen, det plus lite regn skulle en höggravid kvinna som jag uppskatta. Dock kan det blir lite rastlöst och tråkigt att sitta inne med en bussugen 2½-åring en hel dag, så frågan är om man ska våga sig ut trots den mörka himlen?


Här steg vi upp innan klockan psaserat sex med ett leende på läpparna. Lukas kom och kröp ner brevid mig och kramades. Om vi ska våga oss ut ska cykeln få rulla mot mor/mormor för att umgås lite, vilket inte händer allt för ofta. Vill även ta en liten runda på stan. Vi är ensamma hela dagen i dag då pappa M är i stockholm med jobbet för möte och skoj på Gröna lund!


Igår hade vi Ellinor och Oliver här hela dagen, vilket var hur kul som helst. Lukas och Oliver lekte och busade en hel del, medan en annan knappt orkade röra sig i värmen :)


Nu är det dags för frukost!


 

-Sommar!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards