ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 12 juni 2011

Av Johanna Mokvist - 12 juni 2011 20:31


Jag stör mig något så enormt på en viss människa. Hon, den eller han, det spelar ingen roll vem det är, eller vad det är för kön på denna människa. Jag väljer därför att kalla människan i fråga för DEN.


"Den" skriver blogg, "den" låter som en väldigt positiv, underbar, härlig och glad människa. En sådan där person som känns väldigt ärlig och som någon man gärna skulle dela mycket roligheter med. Dessvärre skriker verkligheten något annat, då är den där fasaden som bortblåst, och istället kommer en osäker, oärlig och falsk människa fram.


Äsch, vet inte ens varför jag valde att skriva det. Tankarna kan behöva rensas då och då.



Men det är ju bara vad jag tycker såklart!

Av Johanna Mokvist - 12 juni 2011 07:01


Igår kväll tog vi för en gångs skull en riktig hemmakväll. När Lukas hade sovit middag tog vi en väldigt långsam promenad till Maxi där vi inhandlade diverse godsaker. Sen gjorde vi i ordning hemmagjord pizza och bara njöt av kvällen.


Efter middagen kom vår söta vän fram, nämligen herr igelkott som bor under vår altan. Han sprang ivrigt framåt tillbaka för att plocka gräs som han sen byggde bo med gissar jag på. Lukas var mycket intresserad och katterna likaså.


När Lukas lagt sig tittade jag och M på en film, Duo date. Inget att ha tyckte vi, men vad vet jag.


Inatt har det regnat och åskat så inni norden, vilket jag tycker är så härligt att lyssna på när man ligger i en varm och skön säng. Dock så tycker jag synd om åskrädda barn och djur. Inte bara åskväder och regn har dånat i natt, utan även en hel hög av studenter som hade jordens fest några hus bort, det kan man väl unna dem, jag vet ju själv hur kul det var.


     

   



Nu ska jag ta en dusch, och sen får det vara dags för frukost, jag är vrålhungrig!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards