ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Johanna Mokvist - 1 maj 2011 08:36


Alla får bebisar nu!


Våra fina vänner Marcus och Elin har fått sitt andra barn, en fin liten flicka kom till dem i onsdags. Vi ser fram emot att träffa dem och den lilla skatten.

Sen har även M´s gamla klasskompis fått sitt andra barn, även de en söt liten flicka.


Gissa om vi är aundsjuka nu? 9 veckor kvar, och jag är så spänd och nyfiken på vem det är som döljer sig där inne i min mage!


Under tiden kan ni får komma med lite namnförslag på den lill*. Jag och M har lite delade meningar nämligen. Vi har fyra namn, vi tycker om två var. Så ös på med båda flick och pojknamn nu!


Av Johanna Mokvist - 1 maj 2011 08:25


Helgen har spenderat framför Pingu i soffan med en sjuk Lukas.

De ringde mig från dagis i fredags när jag själv låg här hemma med en tråkig förkylning, han hade kräkts rakt ut. De trodde på magsjuka, men det trodde inte riktigt jag då han var så pigg och busig.


Efter någon timme här hemma kom första kräken, och sen var det i full gång. Han har aldrig varit magsjuk tidigare och och jag har verkligen fasat inför det. Och inte är det lätt att vara magsjuk som 2-åring inte, rätt vad det var så kom ju bara kräket. Men nu verkar det vara över för detta gång iaf, nu håller vi tummarna för att jag och M ska klara oss. Känns som vi haft nog med magsjuka detta år!


Dagen idag blir lugn, än tar vi inte ut någon glädje i förskott, och dessutom känns det som att magsjukan fortfarande kan smitta andra så vi förblir hemma bakom stängda dörrar.


En gammal bild på lilla herr Lukas. 




Hoppas att alla hade en trevlig Valborg igår!

Av Johanna Mokvist - 1 maj 2011 08:17



Jag tävlar hos sjubarnsmamma om ett presentkort på 250 :- hos hejbaby.se. Var med och tävla du med. Tävlingen är igång 4 veckor och avslutas den 27 maj kl 18:00


Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards