ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Johanna Mokvist - 3 maj 2011 20:50


Som jag kämpat med något så enkelt som att baka hallongrottor, och har aldrig lyckats! De har alltid flytit ut och varit som en smörsås. Sen fick jag ett recept av Malin, och vips så fick jag ätbara kakor!

Kanske inte så fagra, men som det står i receptet, det ska synas att de är hembakta! ;)


 


Nu ska jag strax titta på Desperate housewife och såklart äta en och annan kaka. Någon får jag väl spara till morgondagen, då jag blir 24 år. Ska även baka en cheesecake i morgon med jordgubbar. Spännande!


Ha en fin kväll gott folk!

...

Av Johanna Mokvist - 3 maj 2011 11:16


..attans, mitt paraply är kvar hemma!

Av Johanna Mokvist - 3 maj 2011 09:13


Här i skolan är det minst sagt slutspurten! 3½ veckor kvar.

Idag ska en diktanalys bockas av på "kvar att göra-listan". Svenska B är inte kul, det är verklien uppgifter att göra på löpande band.


Då undrar säkert ni varför jag sitter och bloggar nu om jag har så mycket att göra, och det är för att jag inväntar min svenskalärare och kan inte göra något innan dess.


Herr Lukas är ganska pigg där hemma, men behöver verkligen den här hemmadagen. Han och pappa M myser där hemma i soffan och tar det lugnt.


I morgon är det födelsedag för min del, men det ska jag inte fira på något speciellt sätt. Känns inte sådär kul som det gjorde när man var barn. Lite fika får räcka! Jag har lovat Lukas att han får öppna mina paket om jag får några, så han är i totalt lycka över det.


På återseende ikväll!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards