ettsmåbarnsliv

Alla inlägg under mars 2012

Av Johanna Mokvist - 13 mars 2012 20:00


Jag sa till Martin här om dagen att jag aldrig i hela mitt liv hade kunnat tro att jag skulle finna en så nära vän nu när man börjar komma upp i åldern, och att jag är så glad att jag hade fel! Jag har en del vänner, en del nära, en del bekanta och en del som har visat sig att inte vara mina vänner. Antagligen som det är för alla runt omkring sig.


Sen har jag en vän som har det där lilla extra, en vän som jag kan vara mig själv med till 100%, hon dömer mig inte, hon lyssnar ärligt, ÄR ärlig och jag kan säga vad jag vill till henne! Och det är så häftigt, jag trodde aldrig att jag skulle få vara med om en sådan vänskap! Helt seriöst trodde jag inte att sådana vänskaper existerade!


Man kan ju nästa tro att jag är kär i henne så gott som jag skriver om henne, men så är det inte, jag är bara så jäkla glad att just hon är min vän!


 

Av Johanna Mokvist - 12 mars 2012 14:11


Nu har vi varit i Sälen, dagarna där bara sprang i från oss! Vi kom hem sent i lördags kväll, en dag tidigare än tänkt. Det blev bäst så.


Skidåkningen var ju hur kul som helst! Det gick faktikt bättre än vad jag hade trott. En och annan vurpa blev det, några gånger fick jag kasta mig åt sidan också för att undvika att åka in i barn, haha! Otroligt kul som sagt, så nu är jag biten av detta! Även Lukas fick testa på att åka lite, han var lite tveksam och "sur" först men sen gick det hur bra som helst!


Annars har vi skrattat, haft trevligt och busat med barnen! På kvällarna blev det en och annan snaps och vin. Allt med barnen har också gått bra, de har sovit gott hela nätterna utan problem, dock hostat en del. Det gick helt klart över förväntan!


Nu ligger jag hemma och är sjuk. Förkyld! Feber, frossa, snuva och huvudvärk. Övriga familjen är i Hulta och njuter av det vackra vädret, själv har jag nyss vaknat efter att ha sovit bort halva dagen.


                       



Hoppas på en Sälenresa nästa år också!


Av Johanna Mokvist - 6 mars 2012 13:45


Snart drar vi iväg till Sälen, grabbarna i huset är och handlar lite smått och gott som vi ska ha med oss, Klara sover. Nästan allt är packat, bara alla kylvaror som ska med som är kvar. Jag passar alltså på att slänga in ett litet inlägg här, inte för att jag uppdaterar så särskilt ofta men i Sälen ska jag verkligen hålla mig helt borta från allt som har med internet att göra under dagarna då barnen är vakna! Det börjar bli lite väl mycket känner jag. Internet, facebook, blogg osv tar liksom över ibland, och så ska det inte vara.


SÅ... I Sälen kommer jag bara att kika in på facebook på kvällarna, annars ska jag NJUTA och busa med mina barn så mycket som det bara går. Jag är väldigt dålig på det, och samvetet säger stopp nu! Jag må vara en mamma som inte är mycket för att leka men det får det faktiskt bli ändrig på, med start idag! 


Det ska bli välldans trevligt när vi väl är framme i Sälen. Fint sällskap och förhopningsvis fint väder och skidåkning!


Hoppas att ni får det bra här hemma!


 

Laddar upp med kaffe innan 6 timmar i bilen!

Av Johanna Mokvist - 5 mars 2012 09:38


I morgon eftermiddag bär det av till Sälen igen. Det är ett år sedan sist vi var där. Förhoppningsvis kommer vi att ha det riktigt kul. Lite kalabalik lär det ju dock bli med fyra vuxa och fyra barn, det är liksom omöjligt att det inte blir det någon gång.


Tanken är att vi ska åka i morgon framåt kvällen så att barnen kan sova i bilen så mycket som möjligt för att sedan bara fortsätta sova när vi är framme. Hoppas att det kommer att fungera!


Vi kommer sedan att turas om att åka skidor de olika dagarna, och det kommer ju bli väldigt spännande för mig med tanke på att jag stått på ett par skidor en gång förut och då "störtade" jag ner i full fart på en parkering :) önska mig lycka till! Sist vi var där åkte jag ju inte för då låg Klara i magen. Magsjuk var jag också, det hoppas jag slippa denna gång!!


Ikväll ska det packas, jag trodde jag skulle vara ledig så att jag kunde ägna hela kvällen åt packningen men tji fick jag, det ska visst jobbas. Tur att jag trivs med arbetet! Jag får helt enkelt packa in på småtimmarna istället!



Sälen förra året:

 


 


Två grabbar om var mindre för ett år sedan minsann!  




Vill också säga hur tacksam jag är över att ha en sådan fin vän som ställer upp som kattvakt! Emma såklart! Vad vi än gör, hur ofta i än är borta så ställer hon alltid upp på det. Idag ska jag åka till glasbanken och köpa en flaska vin till henne som tack!



Adios på er!

Av Johanna Mokvist - 1 mars 2012 21:20


Lyckan för Lukas är att få läsa böcker om dinousarier! Han är som galen i dessa urtiders varelser! Jag antar att det är ganska vanligt att småpojkar är i en period då dinousarier är facinerande!


Idag fick han i alla fall en bok (han har redan ett antal!!!) av sin bästa pappa! Själv håller jag på att tappa mina öron efter allt snack om vasständer, klubbsvansar, lillefot osv.... Men han är för rar min lille älskling, om det gör honom glad så är jag detsamma!


 

Av Johanna Mokvist - 1 mars 2012 21:12

 




Har sytt lite ikväll. Kan ni gissa vad detta föreställer?

Av Johanna Mokvist - 1 mars 2012 20:33


... Minst sagt!

Idag är jag tänkte ta lite fina kort på Klara började den lilla damen i fråga att lipa åt mig, och flina glatt efteråt! Hon verkar ha förstått att det är lite kul att göra grimaser och att vara allmänt busig!


Ja... vad ska man säga, hon måste ha fått det där av mig! :)


     

Av Johanna Mokvist - 1 mars 2012 20:23


Jag må vara en "vit-människa" men vad kul det är med lite färg i tillvaron ibland! Speciellt nu när våren är på ingång. Köpte hem ett gäng billiga ljushållare idag med en rad olika färger som nu pryder vårat vardagsrumsbord, jag blir så glad när jag går in där och ser dem! För att "fira" våre ytterligare har jag nyss slängt i en hårfärgning i håret, rött ska det bli... Och... Det ser ut att bli väldigt rött (hmmm...), får se om jag är "sjuk" i morgon!



Jag ser fram emot påsken! Den är så mysig, fint påskris med fjädrar och påskägg fyllda med färglatt godis!



   

Här om dagen fick jag dessa underbara tulpaner av min käraste M!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards