ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 1 november 2013

Av Johanna Mokvist - 1 november 2013 21:12

Hmm, vet inte vart de två frågetecknen kom i från i mitt senaste inlägg. Ett stort utropstecken skulle det bara vara. Ville bara klargöra det :)

Av Johanna Mokvist - 1 november 2013 21:10

Är och förblir yngst i familjen! ??

Av Johanna Mokvist - 1 november 2013 20:46

Igår hade barnen "bus eller godis" här på Sköna gertrudsväg! Alla grannar öppnade med med leenden och gav våra små läskiga spöken godis! Vad härligt det är när vixna människor kan bjuda på sig själva och släppa på "usch vad jobbigt med tiggande barn"! Ja menar, en del är ju så extremt gnälliga och tjuriga över halloween och barnen som strålar över lyckan att få klä ut sig och busa lite. Typsikt svenskt om jag får säga mitt! Här hemma plingade det också på dörren ett par gånger och såklart gav vi bort godis!

Vad tycker ni om Halloween? Tummen upp eller ner med "tiggande" kiddos?

Av Johanna Mokvist - 1 november 2013 20:40

Åter igen är fredagen här på besök! Lika snabbt som den och helgen är här så är det måndag igen. På både gott och ont.

I dag välkomnade vi november månad, vilket jag väl egentligen inte är så överförtjust i. Vintern har aldrig varit något för mig, fast sedan vi fick barn så är ju julen bra mysig i alla fall. Annars får gärna detta halvåret gå fort så att våren är här igen!

I morgon tar Martin ett tidigt tåg mot huvudstaden för att hämta hem en ny bil till oss (igen, jag vet!), denna gången blir det en Ford galaxy, med möjlighet till 7 sittplatser. Tummen upp för det, och för att slippa genomgå en hinderbana om man vill in bredvid alla kiddos! Vad jag och mina små ska hitta på i morgon återstår att se, badhuset hade varit kul men kan bli en lite väl stor utmaning med alla tre själv! Får nog bli en höstpromenad till någon lekpark. Oskar trivs bäst ute i vagnen, hemma gnäller han mest och är rastlös. De två stora blir också rastlösa hemma efter 2-3 timmar så utomhus is the shit! Hur roar ni era barn hemma? Förutom legobygge och tv?

Nu ska jag flytta mig från sängen, la mig här för att läsa en bok medan Martin snickrar i garaget men boken visade sig vara dålig... Mot tv:n! Hoppas att ni som läser har en fin lördagkväll!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards