ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 7 november 2013

Av Johanna Mokvist - 7 november 2013 15:30

Idag har jag haft mina goa vän och gamla granne Josefin här! Den kvinnan är kreativ hon. Ni ska se hennes hem! Fullt av naturens vackra ting, blandat med nytt och gammalt. Denna förmiddag kom hon isf hit på tea och för att hjälpa mig knåpa ihop en krans av björkris. Superfin blev den och så mysigt sken ger den av sig! Oskar var med också såklart. Han "hjälpte" till lite varvat med att gnälla. Skrittunge. Josefins lille Elmer sov och åt mest.

Nu är mina två stora vildningar hemma och livat upp stämningen igen. Trötta och sura efter en dag åå förskolan. Skönt för dem att vara lediga i morgon tror jag. Oskar sover på altanen sedan klockan 13. Han har blivit en riktig sömntuta! :)

Nu ska vi svänga ihop lite (läs:MÅNGA) pannkakor till middag. Och snart kommer pappa M hem också.

Av Johanna Mokvist - 7 november 2013 09:49

Igår efter en 4 1/2 timmes lång sovstund busade Oskar med Emma och hennes bebis i magen som beräknad att komma ut omkring jul. Hoppas att Oskar och h*n blir kompisar i framtiden.

Efter att jag hämtat de två vildingarna på förskolan åkte vi vidare till öppna förskolan för sång, lek och fika. Allt gick bra förutom mot slutet när bomull i öronen infann sig, så då åkte vi vidare hemåt för middag och bus med pappa M! Jag och Klara tog en sväng till Rusta och Biltema också. Mysigt med egentid med ett av barnen sådär.

Nu kommer snart Josefin och lille Elmer hit!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards