ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 4 november 2013

Av Johanna Mokvist - 4 november 2013 21:51

.. Och inte förglömma ett kokt ägg! Inte så festligt kanske men väldigt mycket nyttigare än en påse godis! Tummen upp för mig själv som hållit mig i från sötsakerna helt idag!

Barnen sover sedan kl 19 i vanlig ordning. Jag har sagt det född och gör det igen, är så glad att vi har den rutinen för kvällen! De behöver sin sömn och jag tid för andrum. Jag har svängt ihop en tonfisksallad som jag ska äta till lunch i morgon.

Ikväll blev det också spikat att jag och 4 andra tjejer åker till Gekås i Ullared på måndag! Ska verkligen bli superkul, och skönt att handla lite (det mesta?) julklapparna! Oskar ska vara hos sin mormor medan Lukas och Klara får busa med min farmor Gun efter förskolan!

Nu ska jag kika färdigt på Ensam mamma söker! Vi hörs av i morgon :)

Av Johanna Mokvist - 4 november 2013 14:48

Hämtade hem två busiga barn från förskolan vid 13.30 De busade järmet här hemma i en timme sen slog tröttheten till! Klara sover i mitt knä i soffan och Lukas tittar på bananer i pyjamas. Oskar sover i vagnen, igen!

Av Johanna Mokvist - 4 november 2013 10:56

Det är ju just det ni är små barn.
Vad fantastiskt det i det stora hela är att man kan skapa egna små individer!

Jag är glad att ni är mina älsklingar. Men ack vad ni kan få mig att få djävulshorn varje dag! Jag försöker intala mig själv att det är just det som skapar ett starkt band, och den villkorslösa kärleken som finns för er.

Av Johanna Mokvist - 4 november 2013 10:51

Idag har jag på riktigt börjar ta tag i mitt socker sug som verkligen har spårat ur! Jag äter något sött varje dag. Oftast för att jag är just sugen, men ibland kommer jag på mig själv att trycka i mig godis utan att egentligen vara sugen. Det har liksom blivit en ond cirkel och en onödig vana. Vikten ökar och plånboken minskas. Nu får det vara tufft ett tag för jag vet ju att det på sikt blir bättre, på många olika sätt!

Idag dricker jag tea istället för att äta godis!

Tips mottages gärna på hur man får bort en dum sockervana!

Av Johanna Mokvist - 4 november 2013 10:47

Idag vaknade jag upp med massor av bra energi! Om man räknar bort all stress med Lukas och Klara som vaknade med bomull i öronen i morse.

Oskar somnade medan vi gick bort till förskolan vid 8.30 och sover än ute på altanen. Skönt för honom, och mig med för den delen. Jag har dammsugit och målat två små hyllor som ska upp på väggen i vardagsrummet inom kort.

Igår var Josefin och Mattias här med sina småpojkar. Vi åt pizza och efterrätt bestående av tre olika fruktpajer. Full rulle som vanligt, och lika trevligt som alltid! Josefin har riktiga "pysselfingrar" och ger mig massor av insperation och sug efter att pyssla jag med, kul! Vi skulle ta en dag nu i veckan och pyssla ihop. Hon ska hjälpa mig att göra en krans av björkris med en ljusslinga i!

Nu börjar det röra sig ute i vagnen ser det ut som. Dags för mellis och sen en sväng till Biltema och Rusta. Där kan man ju traska runt utan att ha tråkigt ;)

Ha en fin dag!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards