ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 2 oktober 2012

Av Johanna Mokvist - 2 oktober 2012 13:45


Hur känner ni andra mammor/pappor där ute?

Vara föräldraledig eller jobba?


Jag tror att dem flesta av er som känner mig vet vad jag väljer. Jag tycker att det är otroligt svårt att vara hemma med barnen. Kanske är det för att båda är så himla "rastlösa"... Lukas kan enligt min åsikt nästan aldrig komma på något själv att göra/leka med, vilket leder till att vi konstant måste göra något för att tygla hans rastlöshet. Klara likaså är inte mycket för att vara hemma och är bara gnällig/vill bli buren då. Gah! Jag vill kunna ha en "hemmadag" när jag är hemma ibland, bara vara. Men det går inte! Som gräddet på moset är jag ingen direkt lekmamma heller, klart att jag leker med mina barn, men det hamnar inte högst upp på favoritlistan, det är svårt tycker jag :)


Jobba tycker jag är skönt, man får sakna familjen under tiden och samtidigt göra nytta! Men när jag å andra sidan jobbar mycket så längtar jag hem och vill vara hemma med familjen! :) Helt klart en svår balansgång.


Skulle vara lättare om barnen kunde roa varandra lite mer, men det kommer väl när Klara är lite äldre, kanske... Men då kommer det ju å andra sidan att finnas en annan liten :)


Jag har skrivit det förut, och gör det ingen, småbarnsperioden är ingen lätt period (tycker jag!).

Hur blir det när dem är tonåringar? Haha.



Småttingarna. 


Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards