ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Johanna Mokvist - 3 oktober 2012 11:02


Eller måste jag skriva "FÖRSKOLE-HÄMTNING"? :) Det är ju så himla viktigt för vissa det där med att rätt ord ska användas. Här hemma kallar vi det för dagis i alla fall!


Barnen har varit där i 3 timmar idag, eftersom jag är ledig idag fick de gå som 15-timmarsbarn idag, bara för att Klara ska komma in i rutinerna och inte tappa allt för mycket efter inskolningen.


Jag har som skrivet pluggat körkortsteori, och förberett lunchen. Inte kul att laga mat med en trött och sur 1-åring inte. Eftermiddagen blir väl lugn och när Klara har sovit middag ska vi ner på stan och handla present till pappa M som fyller år på lördag. Hoppas på en dag med nöjda och harmoniska barn!


Mina små för exakt ett år sedan. Vad ni VÄXER! 

Av Johanna Mokvist - 3 oktober 2012 10:17


Alltså jag går i taket snart! Detta kämpandet med körkortet får min bägare att rinna över snart. Det känns som att jag är redo att ge upp, men jag får inte.


Fixar jag det inte denna gång får det tusan vara, känns det som. Sitter hemma med teorin nu, repitionsfrågor som jag måste klara 3 gånger innan sluttestet för att sedan få boka skrivningen och körningen, men det går inte bra alls! Jag snubblar på "mållinjen" hela tiden och kommer ingenstans alls.. HUR ska jag plugga? Jag har ju redan fixat teoriprovet en gång men nu känns det som en omöjlighet att göra det faktiskt!



Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards