ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 3 april 2012

Av Johanna Mokvist - 3 april 2012 19:53


Idag direkt efter att jag hämtat Lukas på dagis gick han och jag hem för att hämta trädgårdssaxen, det var dags att ta hem lite björkris! Under tiden vi klippte av grenarna var Lukas sur, "du DÖDAR trädet mamma, sluta genast upp med det där!!" samtidigt som han vifftade med pekfingret åt mig! Haha, gullunge. Men att trä på ägg och fästa fjädrar tycte han minsann var kul.


Vi passade på att måla lite egna ägg också som jag fästa gul tråd i. Så nu har vi ett halvt träd här inne i vardagsrummet med fjädrar, köpta ägg och våra egenmålade ägg. Alla i familjen förutom minstingen fick vara med och hjälpa till. Pappa M hade full koncentration och målade så noga, i sina jobbarkläder och allt (vi renoverar hallen). Lukas fick lite ris på sitt rum också såklart.


           



 


 


 



Till något annat än påskpynt så fick Klara idag "domen" öroninflammation igen! Inte ett dugg kul och jag blir så ledsen. Jag önskar att hon fick slippa eländet, kan inte vara kul att vara ett så kallat öronbarn.


Lilla damen vill inte vara med på bild nu när hon är sjuk å allt:


 



Nu ska jag och M titta på 30 grader i februari (inspelat), snacka om att man får abstinens till Thailand! Sen blir det en kopp tea och desperata hemafruar.



Gokväll på er!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards