ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 15 april 2012

Av Johanna Mokvist - 15 april 2012 19:25


På eftermiddagen gjorde jag och M ett "byte" på barn. Jag och Klara tog en promenad med Emma och Ziza lagom till hennes eftermiddagslur, det var väldigt skönt att röra lite på sig, och välbehövligt att prata av sig lite med en god vän.


Efter vår promenad satt vi oss ute (härligt!) och tog en kopp kaffe. Jag hade inget fikabröd att bjuda vännen min på så det fick bli en skål med godis. Efter en stund vaknade även Klara och gjorde oss sällskap med en banan. Pigg, glad och busig var hon mitt lilla hjärtegryn!



       



Vilken otroligt bra söndag jag/vi har haft!

Av Johanna Mokvist - 15 april 2012 19:14


I morse när Klara lagt sig för sin lilla förmiddagslur tog jag och Lukas cykeln bort till Öster för att busa och leka med Ellinor och Oliver som var ute i det fina vädret. Pojkarna lekte mest vid ett stort träd och var jägare. Jag och Lukas busade lite i lekparken också med gungning och linbana. Sen kom Lina med sin minsting också. Efter mycket bus och lek gick vi hem till Ellinor och Oliver och blev bjudna på lunch.


En väldigt kul förmiddag med andra ord. Lite ensamtid med ett barn är guld värt!


       

Av Johanna Mokvist - 15 april 2012 11:00

 



Snart kommer vår sängkappa Eden hem till nya sängen. Hoppas att det blir fint!

Frågan sen är om vi ska våga oss på at bygga en egen sänggavel. Tips på sådana mottages gärna!

Av Johanna Mokvist - 15 april 2012 07:32


Klara åtta, snart nio månder:


 



favoritsysselsättning; sitta på en filt på golvet. Gnälla för att slutligen skrika när hon inte når leksakerna. Det vore ju dumt att testa att ta sig framåt på något sätt...



Lukas, 8 månader;


 



Favoritsysselsättning då; Utforska! Åla runt runt i hela lägenheten och gå längst möbler.



Att barn kan vara så olika!

Av Johanna Mokvist - 15 april 2012 07:08


Så var det söndagmorgon igen, vilket betyder att det är min helgmorgon att stiga upp med barnen. Konstigt nog vaknar de alltid tidigt när det är mamman dem ska väcka.. I morse vaknade jag av att båda barnen hostade i kör mer eller mindre, det kändes nästan som om att de tävlade i vem som kunde hoste längst och flest gånger...


Nu har Klara fått "välling" (hon ogillar flaskan skarpt så det blir gröt med vällingpulver), Lukas tittar nöjt på spöket Laban medan jag och Klara sitter på hennes lekmatta här på golvet, jag med en kopp kaffe och snart lär det bli en till.


Snart ska jag studsa in i duschen så att det är färdigt. Martin lär väl sova framåt lunch som förra söndagen...

Efter lunch blir det kaffe och promenad med Emma om det blir som tänkt i alla fall.


   

Söming kille!


Helst alla nappar samtidigt, gärna när munnen är full av gröt också... 

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards