ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 18 april 2012

Av Johanna Mokvist - 18 april 2012 20:35


Här hemma struntar vi om den är det eller inte, för har bestämt att det är så. Här om dagen, när jag låg och mådde illa planterade familjen lite smått och gott här hemma. Bland annat gräslök och oregano, och så lite fina blommor såklart.


 


Själv har jag bjudit in våren genom att köpa hem fina perlagoner till köket.


 



Hur välkomnar ni våren?

Av Johanna Mokvist - 18 april 2012 20:14


I morse vaknade jag med en klump inombords, men jag gick såklart upp i alla fall när jag hörde små tassande steg från Lukas.


Jag har idag fått upptäcka att det finns människor som är godhjärtade på riktigt! Många kanske utger sig för att vara förstående och omtänksamma människor fast de egentligen inte är det, men det jag har stött på idag är verkligen ett bevis på att det finns fina människor där ute! Jag är så tacksam att jag har träffat sådana!!


På eftermiddagen strosade vi runt här hemma och var rastlösa. Vi ritade lite alla utom lilla Klara såklart, men det hela slutade med att den mycket engagerade pappan satt och ritade nogrant, nogrant ute i köket medan jag och Lukas myste i soffan. Efter att pappa M hade målat sin dinosaurie färdigt så åkte han och Lukas iväg till öppna förskolan. Jag och Klara tog en vagnpromenad bort till Emma för lite fika. Efter det blev det några varv på stan.


 





       


Nu är kvällen här, och jag känner mig glad och lycklig! Snart börjar Greys anatomy, sen blir det sängen för i morgon väntar inskolning hos en ny brukare, spännande och kul!


Av Johanna Mokvist - 18 april 2012 10:03


Sitter i köket och tittar ut genom fönstret, solen tittar visst fram idag. Det om något ger ju lite energi!

Lukas är på dagis, pappa M sover i soffan och Klara som egentligen är den som ska sova ligger och "sjunger" uppe i sin säng och har gjort det sedan en timme tillbaka. Rutinändring på g kanske?


Själv ska jag snart iväg på ett "möte", och behöver alla energier jag kan få inför det.


Nu ska jag vika lite tvätt för att få tiden att rulla på..


Det verkar som om att lek i kökslådan går hem hos båda barnen! 

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards