ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 24 april 2012

Av Johanna Mokvist - 24 april 2012 06:49


Klara har fått förskoleplats! På samma avdelning som Lukas, så det känns ju väldigt bra! Vi trivs väldigt mycket med båda förskolan och personalen på den avdelningen.

I mitten av september börjar hennes inskolning, så det är ju ett tag kvar, men endå, vad tiden går! Snacka om att vår vardag kommer att förändras efter sommaren men förskola för båda barnen och jobb för både mig och M.


Klara 1 vecka <3  (det känns som att jag tog den här bilden för 2 månader sedan)


Av Johanna Mokvist - 24 april 2012 06:40


God morgon alla morgonpigga! <3


Här hemma är det sjukstuga igen. Det är som i vanligaste fallet Klara som är drabbad igen. Det började i söndags kväll, hon vaknade och var hysteriskt ledsen och otröstlig. Efter en stund lugnade hon ner sig men ville absolut inte sova. Ju senare det blev desto mer började hon hosta mycket och gråta där efter, precis som att det gjorde ont. Efter samtal med sjukvårdsupplysningen tyckte de att vi skulle åka in till akuten för att kunna utesluta krupp. Så vid elva på kvällen åkte M och hon iväg. De kom hem en timme senare, ingen krupp utan vanligt virus, samt lite svllnad i ena örat, så det kan vara öroninflammation på gång IGEN! Min stackars lilla bebis, hon blir så himla påverkad när hon är sjuk/har feber.


Lukas hostar han också, och har gjort i 1½ månad så vi var på barnmottagningen med honom igår, men det var bara ett envist virus.Jobbigt för honom att hosta så mycket hela tiden!


Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och lite frukost. Klockan åtta är det dags för min andra inskolningsdag en brukare. Det är mycket jobb nu, och nästa vecka börjar jag jobba på schema. Så himla kul och skönt!


Mina älsklingar! Vad små de var båda två på denna bild. 

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards