ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 9 september 2012

Av Johanna Mokvist - 9 september 2012 18:04


Jag har fått några "klagomål" på att jag är dålig på att uppdatera här i bloggen, och det stämmer ju verkligen. Över en månad sedan jag skrev ett inlägg sist.


Livet och vardagen rullar på som vanligt, jag arbetar och står i, Martin kämpar på med två kiddos hemma för sista gången denna gång, snart början även han att arbeta. Och så barnen då, dem trotsar på som alltid. Att ha två barn med olika viljor är verkligen en prövning för sig själv! Jag har, och har aldrig någonsin haft något bra tålamod och är väldigt lättstressad, så för mig är det verkligen en prövning att fixa "småbarnsperioden", det ska gudarna veta!


Snart börjar ju som ni kanske förstår Klarisen på förskolan, inskolning näst nästa vecka. Inte alls kul om jag får säga det själv, hon är i mina ögon fortfarande en liten skrutta bara, jag är nästan beredd att kalla henne för bebis, haha! Men hoppas att det kommer att gå bra, hon har ju världens bästa brorsa där som skyddar henne i vått och torrt!


Snart är det läggdags för barnen och soffläge för mig med en tallrik äppelpaj. Sedan skulle vi visst se på film också, hoppas jag håller mina trötta ögon öppna!


Ska försöka bättra på uppdateringarna nu också framöver, lovar!

 

 

Dagens glada Klara.. Det är lite upp och ned med det där humöret, inte lätt att ha ett par tänder på g.

Storebror Lukas vill inte posera framför kameran, han blir bara sur så ingen bild på honom.

 

 

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards