ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 28 september 2012

Av Johanna Mokvist - 28 september 2012 21:12


Igår åkte jag med svärföräldrarna till Södertälje och Tom tits för att titta på utställningen Body worlds. Det är alltså riktiga människokroppar som är plastinerade, vilket gör att dem är mer eller mindre helt bevarade. Vissa var mer "uppflådda" än andra, medan vissa var nästan helt orörda. Allt som allt tycker jag att det var otroligt intressant att se på detta. Jag fick hys om att utställningen skulle komma hit redan i början av sommaren och är SÅ glad att jag åkte dit.


Något som beröde mig väldigt mycket var ett rum som låg lite vid sidan av.. Där inne låg det en gravid kvinna, som alltså var uppskuren över halva magen och där i såg man den lilla bebisen som var 36 veckor. I rummet fanns också döda foster/bebisar, från embryon i vecka 5 upp till en bebis i vecka 36. Det var också väldigt känsligt, att se en helt färdig bebis helt oförstörd, en död bebis... Nej fy!


Utställningen pågår fram till November och jag rekomenderar den starkt!


   



Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards