ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 13 september 2012

Av Johanna Mokvist - 13 september 2012 20:45


Nu måste någon "kamera-kunnig" vänlig själ hjälpa mig!

Sedan ganska lång tid tillbaka blir mina bilder som jag tar med min systemkamera ordentligt kassa, om det inte är det perfekta ljuset vill säga. Bilderna blir grusiga, grumliga, oskarpa, blanka och FULA! Kameran var ju ganska dyr så tycker inte att det ska bli så här, bilderna ser ut som att de är tagna med en vanlig digitalkamera med 5,0 megapixlar(!!!!)..


Någon som har tips på vad det kan vara? Eller vad man kan köpa för tillbehör till sin kamera som får bilderna mer naturliga? Jag har en Canon Eos 500d.


Bildexempel:  
(Otroligt kass kvalité!!!!) :/

 


Som på denna bild, nästan allt är suddigt förutom Klaras ansikte.. Även om just den osuddiga delan av henne är bra så är ju bilden inte användbar för fem öre!!


Nej nu måste det bli ordning på den! 



Av Johanna Mokvist - 13 september 2012 20:30


Det händer grejer hemma hos oss må ni tro! Klara har nu bestämt sig för att lägga rumphasandet på hyllan för alltid nu tror jag. Bara över en natt har hon alltså bestämt sig för att bara tulta runt på sina små ben istället. Hon har kunnat gå i en månad i alla fall men har fegat lite. Hon är ju för rar när hon traskar runt så där som bara nybörjare gör <3.

Igår när vi handlade på Willys hade vi fullt sjå med att hålla reda på henne, hon var snabb som vinden och gick överallt dit vi inte skulle, när jag sträckte ut handen till henne viftade hon bara bort den, haha. Det är bara att konstatera, bebistiden med henne är förbi!


   




Själv är jag inte så värst social av mig just nu, lever i någon slags bubbla känns det som... Tycker synd om barnen, speciellt Lukas som pratar och pratar med mig medan jag knappt orkar svara och vara rolig. Hoppas att detta illamående och denna trötthet försvinner snart så jag kan bli någorlunda människa igen. Vill verkligen ha ork, energi och lust att göra saker, speciellt med barnen mina. Samtidigt "njuter" jag också och suger in alla känslor som tillkommer, för jag kommer inte att träffa på dem igen.


 


Ses snart igen!



Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards