ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Johanna Mokvist - 16 augusti 2010 21:31


Lukas är för go! I morse när vi kom fram till dagis så fasade jag för att lämna honom. Jag trodde att han skulle bli katastofledsen när jag sa hejdå. Han trippade glatt på mot dörren in till dagis, upp på bänken, av med skorna och sprang mer eller mindre in på avdelningen. Där stod jag, men hakan nere i backen ungefär. När jag sa hejdå drog han bara med sig en "kompis" för att leta efter en leksakstraktor. Så bra, och så skönt! Vad duktig han är!


Jag kunde i godan ro sitta ner på min lektion och veta att han hade det kul på dagis. I skolbänken var det kul, verkligen. Detta kommer bli en rolig termin, och jag ska läsa och lyssna som bara den. Jag ska fixa detta!


Dagen för Lukas på dagis hade såklart gått galant. Inga problem alls och han ville absolut inte följa med mig hem. På både gott och ont. Jag hade ju saknat ihjäl mig efter honom, medan han var nöjd utan mig! :)


Sen har det varit full rulle hela eftermiddagen/kvällen. Matlagnig, ikväll fick det bli raggmunk på Martins begäran (ingen favorit hos mig, heller inte Lukas visade det sig). Tvätt har jag också hunnit med, samt ett träningspass på friskis.


Nu förbereder jag lite inför morgondagen. Först skola, sen vid 4 tar vi bilen mot Stockholm för att hämta lilla Daisy! Åååh, som jag har längtat!! Äntligen! Lukas ska vara med sin farmor och farfar efter dagis.




Träning ger färdighet

 


Förkläde på! Redo för...

 


..hjälpa Mamma med disken! Eller i alla fall hjälpa till att blöta ner disken :)

 



Nu ska jag sova. Oj så skönt!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards