ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Johanna Mokvist - 15 augusti 2010 20:12


Ja, det ska börjas i tidig ålder att ha tvdosan i handen! Vår lillherre tittar inte på tv, men att härma mamma och pappa med tvdosan, ja det är kul! :)


En lilleman innan läggdags ikväll


Nu ska jag göra som sonen min gör på bilden. Lägga mig på soffan och blippa lite med tvdosan, är helt slut efter passet på friskis. SÅ SKÖNT!



Gonatt!



Av Johanna Mokvist - 15 augusti 2010 16:53


Nyss hemkommen efter en skön skogspromenad med min mamma och hennes tokiga vovva Noowa. Vi traskade i 1 timme, så skönt att komma ut i skogen, verkligen helt annorlunda mot att vara ute och gå i stan.


Pojkarna mina tog istället en cykeltur till familjen Sandnell för att umgås lite. De hade visst badat i deras pool. Låter kallt tycker jag som den badkruka jag är! :) Nu ska jag snart ställa mig vid spisen och laga lite mat. Det får bli pasta och skinksås ikväll. Sen är det ett träningspass på friskis&svettis som gäller, ska bli skönt då det faktisk var ett tag sen nu.


Påtal om träningen och viktnedgången så går det bra för både Martin och mig. Jag har gått ner 2 kilo på dessa 2 veckor. Såklart syns inget ännu, men det är ju skönt att veta att det går neråt, och inte uppåt :) vi hade ätardag igår, och idag har jag nästan ångest för att jag åt några godisbitar!


Denna lilla sötnos stötte vi på i skogen

 

Som sagt, Noowa är lite småtokig :)

 



Nu ska jag laga mat så att det inte blir allt för sent!

Av Johanna Mokvist - 15 augusti 2010 11:04


Lukas är en riktig liten filur minsann!


Som jag skrivit i tidagre inlägg så får Lukas bara ha sin snutte och napp när han ska sova. Jag stod i morse och diskade och tyckte att det var ovanligt lugnt och tyst så jag smög in på lilla herrens rum. Där inne hittade jag honom med både snutte och napp. Det lilla bustrollet hade hittat skötväskan, dragit upp dragkedjan för att sen ta sina älskade sovgrejer. Han såg ut att ha det riktigt mysigt där på golvet, Poqita gjorde honom sällskap hon också. Värsta myskalaset! Mindre glada miner blev det när han inte längre fick ha kvar sakerna :)


 

 

 



Bustrollet är just nu och handlar med sin pappa. Själv har jag hunnit med att rensa alla lådor i köket. Mycket skräp har man, och alltid lika skönt att kasta bort allt sånt och ha lite ordning!


Nu ska jag förbereda lunchen!

Av Johanna Mokvist - 15 augusti 2010 08:31


Oh så skönt det var att vakna i morse och inte vara bakis! Fast visst hade det kanske varit lite kul med en sväng till öltältet igår. Men somsagt, hur skönt som helst att vara pigg idag. Lukas öppnade sina blå vid 6.30 idag, då tog vi en morgonpromenad som vi numera gör varje morgon. 1 timme var vi ute idag, inte en kotte ute, bara vi och allt fågelkvitter. Mysigt!


Nu har vi ätit lite frukost och funderar nu på vad som ska hända härnäst. Jag funderar på att rensa ut alla lådor här hemma, och även ta fram lite grejer som vi kan sälja på loppis i Norrköping framöver. Om vi ska hitta på något speciellt idag så får det bli efter Lukas eftermiddagslur.


Bjuder på lite bilder från dagens morgonpromenad. Nu får det bli lite kaffe för min del!



En trött liten herr Lukas i början av promenaden.

 


Här stannde vi och tittade på himlen som var så vacker. 


     



Lukas sköter upplåsningen av bilen när vi är hemma igen. Där ska vagnen in ju :)

   


Sitter och tar det lite lugnt på stenmuren innan vi går in och äter frukost.

 

Att sen komma in tar ett litet tag. Herr Lukas är inte i det snabbaste laget :)

 


Hoppas att Ni också haft en mysig söndagsmorgon.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards