ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 1 december 2011

Av Johanna Mokvist - 1 december 2011 19:13


Idag har vi haft en mycket bra dag. Tycker jag i alla fall!

På sena förmiddagen kom Emelie med sin lille Vince, vi lunchade lite röda pannkakor med grön grädde tillsammans. Efter att småttingarna fått mat traskade vi upp till Lövåsen i det hemskt kalla vädret.


Innan de åkte hem fikade vi och skrattade lite här hemma. Trevligt som vanligt! Vince verkar vara en riktigt "snäll" liten bebis, och inte ett dugg ljudkänslig. Klaras motsatts alltså. Brukar man inte säga att två människor som är olika passar bra ihop? I sådana fall bådar det ju gott för framtiden, ja, för Klara och Vince alltså. Vem vet, de kanske blir en kärlekspar på äldre dagar.


Nu sover båda kidsen. Dock kommer nog Klara att vakna om en stund. Hon har inte förstått det där med att mamma och pappa gärna vill att hon somnar för natten redan nu, och att sova länge i sin egen säng är ju inte att föredra heller tycker hon, max en timme eller två.. Själv känner jag mig lite rastlös, vet inte riktigt vad jag ska göra!


Två små godbitar om jag får säga vad jag tycker! 


Kul med två bebisar tycker Lukas, men han sa klart och tydligt förut att det räcker att det bor EN bebis här hemma! 

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards