ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 5 december 2011

Av Johanna Mokvist - 5 december 2011 21:55


Hittade just denna bild på min lilla pojke.. Bilden är tagen för exakt ett år sedan, och när jag tittar på den ser jag verkligen hur MYCKET han har förändrats, på bilden ser han ju nästan lite "bebisaktig" ut med lite hull, det är ju som bortblåst nu ett år senare, nu liknar han ju ett BARN! Mammas stora pojke, tänk att jag har varit mamma i snart 3 år!


 

Av Johanna Mokvist - 5 december 2011 21:21


Sitter här hemma i min ensamhet med en mycket pigg Klara.. Eftersom hon är vaken är jag ju såklart inte ensam egentligen men det är ganska svårt att föra konversationer med henne som är vettiga! :)


Mumsade just i mig risgrynsgröten som jag gjorde under dagen, den blev verkligen jättegod. Jag provade på att göra den i ugnen efter ett tips och jag trot nästan att det var godare än när jag gjort den på spisen (när man dessutom får stå och röra om i typ en timme!!), överallt på nedervåningen är det tända ljus och det är SÅ mysigt, inviger mina nya ljuhållare som jag hämtade hem igår. Klara är något missnöjd över att spendera lite tid för sig själv under babygymmet så snart lär det bli skrikmaraton här hemma. Längtar verkligen till den dagen då hon börjar få vettiga kvällsrutiner och somnar skapligt!


 

Mysigt i vintermörkret.. Och doftljusen från Partylite doftar ljuvligt!



Gokväll på er vänner!

Av Johanna Mokvist - 5 december 2011 17:13


Idag har Lukas, Matin och svärfar namnsdag! Det är Sven-dagen idag.

Både Lukas och M har fått present från farmor & farfar (mamma & pappa) och Lukas öppnade sitt förut, det var en bok om Labolina som vi nu har läst sisådär 20 gånger :) den var uppskattad med andra ord.


Själv har jag aldrig blivit firad eller firat någon som har namnsdag men det är ju lite kul, om inte annat för barn. Paket är ju alltid kul tycker småttingar (jag med för den delen...)!


Glad pojke! 




Firar ni namnsdagar?

Av Johanna Mokvist - 5 december 2011 16:59


Vilken dag! Det har verkligen varit stress hela dagen mer eller mindre med undantag då mina kära vänner var här!


Nu sitter jag äntligen ner lite. Klara sover (egentligen på tok för sent för en sovstund!!) och Lukas varvar ner lite här i soffan bredvid mig. Snart kommer den någon och ska köpa vår Carenavagn som vi hade till Lukas som liten, ska bli skönt att bli av med den. M kommer hem sent idag som han kommer att göra nu många dagar i december innan han äntligen ska vara ledig med oss.


För en liten stund sedan fick Klara smaka morot för första gången, och jösses vad det var gott tyckte hon. Allt jag la upp i tallriken slank ned i hennes lilla mage med ett stort leende på läpparna, så kul!

Nu ska jag försöka övertala Lukas att äta mat, han är svårövertalad med det mesta numera...


Promenad till affären i morse.. Det tog LÅNG stund att få på Lukas overallen och mössan som han absolut inte ville ha på sig!!



Oooh, spännande med vattenflaskan!



Gissa maträtt? Kladdigt ska det vara :) 



Hoppas ni får en fin kväll allihopa! Själv hoppas jag på en lugn och tyst sådan...

Av Johanna Mokvist - 5 december 2011 08:02


Godmorgon på er!


Natten har som vanligt varit händelserik på många olika vis. Klockan tre i natt traskade M in till Lukas för att sova i hans säng, han hade troligen drömt mardröm och var hysterisk, jag bara väntade på att Klara skulle bli väckt men hon sov vidare. Numera verkar det som att Klara håller sig till 2-3 nattmål per natt men bara för det får man ju inte sova mer... Är det inte Lukas som vrålar så är det katterna som hålls med otyg!


Nu tittar jag och Lukas på Spöket Laban, Klara sover än. Snart ska vi kicka i gång dagen med brödbak och så ska det kokas risgrynsgröt. Är sugen på att baka något också men då är en tripp till affären ett måste, vet inte om det är vört allt besvär :)


I eftermiddag kommer det några trevliga tjejer (och en lillpojk) hit för julfika. Ska bli trevligt att träffa lite vänner och få sig ett par goda skratt. Har mycket annat jag vill hinna med också, handla pepparkakskläder till barnen, köpa målarfärg till alla mina projekt, måla, framkalla foton.... Ja, listan kan göras väldigt lång! Nu inför jul och allt är det ju så mycket man vill göra, och det är saker som ska förberedas hit och dit. Skönt var det för två år sedan när vi var i Thailand över julen!!!


Lukas och Linnéa på självaste julafton!




Inte alla som busar i havet på julafton i 35 graders sol!  




Nu ropar kaffekoppen i köket. Hoppas att ni alla får en fin dag!



Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards