ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 16 december 2011

Av Johanna Mokvist - 16 december 2011 10:50

 


Denna bok kommer förhoppningsvis att dimpa ner i brevlådan under dagen. Jag beställde den i förra veckan efter att ha läst massor bra om den. "Metoderna" som man ska använda sig av är lite snällare än de andra kända metoder som finns (ex 5-minutersmetoden) och har funkat på nästan 100% av alla 6-månadersbebisar.


Med Lukas så använde vi oss av 5-minutersmetoden, men han var en mycket nöjd bebis som gick med på det mesta. Det krävdes kanske 2-3 kvällar sedan somnade han utan problem själv, men vi tvivlar starkt på att det kommer funka på Klara så vi ska testa den snällare metoden som finns i denna bok! Spännande!

Av Johanna Mokvist - 16 december 2011 10:32


Äntligen börjar lite julkänsla infinna sig! Snön faller utanför, inte mycket men det är alltid något med några flingor. Här hemma har jag just bakat goda chokladmuffins med banan och chokladbitar i. Igår vågade jag mig på att koka knäck, och det skulle jag inte ha gjort för den blev hård som sten. Vad som där emot blev bra och farligt GOTT är rocky roadsen som jag och M svängde ihop sent igår kväll..


Lukas är hemma från dagis nu och har "jullov" lite tidigare. Det går magsjuka på dagis, och det vill vi INTE ha nu till jul och allt. Just nu är han och leker med Edwin. Lilla Klara sover och är verkligen på bättringsvägen, hon är väl mer eller mindre frisk nu, bara en liten förkylning. Mycket skönt!


Efter lunch ska vi traska ner på stan och inhandla de sista julklapparna och även träffa min mamma och bror. Mys!

Annars längtar vi till i morgon, då väntar knytkalas med familjerna Lagerstedt och Sandnell. Har blivit lite av en tradition, det är tredje året i rad nu.


   


Nu ska jag umgås lite med min tvätthög!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards