ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Johanna Mokvist - 5 januari 2011 19:19

Nu kommer de utlovade bilderna från herr Lukas födelsedag! Det var en fin dag och vi hade en mycket nöjd pojke här hemma som fick massvis av bra och roliga presenter. Listan på allt han fick skulle bli för lång för att skriva ner här, men han är mycket nöjd över allt han fick. Mycket främande hade vi här. Vi bjöd på tårta och kakor som Lukas såklart åt med god aptit :)


Bilderna nedan är på paketöppningen i sängen på morgonen. Då fick han alla paket från oss.



 



           

Fika och främmande. Och en strålande glad 2-åring!



         




   




Tänk så stor han är nu! Vår stora 2-åring! Fler födelsedagar ska det bli! <3 

Av Johanna Mokvist - 5 januari 2011 07:33

Jag och Lukas tog vårat pick och pack igår eftermiddag och åkte till min mamma och Lukas mommo. Pappa M ville ha lite ensamtid där hemma för att göra ingenting, och det han själv vill. Det har jag verkligen full förståelse för också! Han har under de senaste veckorna varit "ensamstående" pappa. Eftersom jag mått så illa/varit djävulskt trött så har ju han fått ta hand om Lukas mer eller mindre hela tiden. Världens bästa pappa, och sambo!

 

Här är det mysigt, både illamående och trötthet försvinner mer eller mindre. Antar att det har med miljöbytet att göra. En del läkare påstår ju att illamåendet sitter i huvudet hos oss gravida, vem vet, de kanske har rätt till viss del.


Lukas är såklart i eld och lågor över att vara här. Busar och är glad hela tiden! Igår kväll fick han vara uppe ganska länge, och som han njöt av att busa med mommo, Alexander och Henric. Själv var jag också uppe länge, om man jämför mot när jag lägger mig i vanliga fall :)


Tyvärr blev det ingen sovmorgon trots sen läggning. Lukas slog upp sina blå vid klockan 6 och ropade på sin trötta mamma. Nu har vi myst här i soffan med välling och tea. Nu väntar bara Lukas på att morbror Alexander ska vakna så att han får busa av sig lite.


Vad dagen här har att ge visar sig. Pappa M kommer och hämtar oss vid 4-

-tiden och då följer även Alexander med oss hem för att sova kvar. Mysigt kommer vi få!



Nu ska jag se om det finns någon frukost i detta hushåll. Ikväll kommer ett inlägg om Lukas 2-årsdag, och en hel del bilder därifrån såklart!



  

Två fina pojkar i sommras!


Ha en fin dag!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards