ettsmåbarnsliv

Direktlänk till inlägg 27 december 2011

Julhelgen

Av Johanna Mokvist - 27 december 2011 10:11


Så var julhelgen slut, nu inväntar vi bara det nya året!


Vi spenderade julafton hos svärföräldrarna, vi åke dit på morgonen efter att Lukas fick leta efter ett paket längst ett snöre som "tomten" hade ordnat med under natten, han tyckte att det var superkul och vi hade en mycket glad liten pojke här hemma. Hos svärföräldrarna åt vi god julfrukost och svärmor och Klara fick paket eftersom att det är Eva som har namnsdag på julafton (de heter det i andranamn), även jag fick ett paket trotts att jag inte heter Eva. En mascara och ett läppglans, de är så snälla mina svärföräldrar. Klara fick en Barbapappaskallra.


Julafton är verkligen en sån dag där man bara ägnar sig åt barnen (när man har barn såklart) jag och M lekte massor med Lukas under förmiddagen och det var så kul. Vid lunch åt vi god mat och då hade även barnen faster och kusiner kommit för att göra oss sällskap.


Lite senare var det dags för paketöppning, och det är ju kul för både små och stora. Och alla blev nöjda med sina klappar! Själv ska jag bland annat få gå på "fiskmassage" (eller mina fötter ska få det), testade ju på det i Thailand men det gick inte så bra då, hoppas på bättre lycka denna gång :)



På julaftonskvällen kom min mamma och Henric hit, vi åt ris alá malta och julgodis, klappar öppnades och vi vuxna spelade julklappsleken. En mycket lyckad och trevlig kväll, Lukas var glad över att ha sin mormor här hemma, det händer så sällan.


           



Juldagen spenderade vi i vanlig ordning hemma hos mi farmor Gud i vingåker. Där bjöds det som vanligt på god mat. Lite släktingar var där och klappar öppnades. Vid maten var det en liten pojke vid namn Lukas som åt som en häst och tuggade dåligt vilket resulterade i att han kräktes upp alla mat, på bordet... hmm... En repris från förra året då han satt en nöt i halsen och kräktes ner hela mattan! Hoppas att det är en tradition som tog slut detta år!


Nu är vi trötta på allt julstök och laddar inför Lukas föedseldagskalas som är på Tisdag om en vecka! Vår lilla pojke fyller 3 år, helt galet vad tiden går! Han växer och frodas och blir ständigt en pojke med mer egen vilja (på både gott och ont!)!


En "liten" pojke för snart 3 år sedan!  



Hoppas att Ni också har haft en trevlig julhelg!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Mokvist - 12 februari 2014 10:26

Visst är det väl mysigt när en bebis är så fäst vid en snuttetrasa/gosedjur? Oskar älskar snuttetrasan som han han på bilden. Den är från polarn o pyret. Jag har med alla barn haft dessa när jag ammar men Oskar är den enda som hållit fast vid den ...

Av Johanna Mokvist - 12 februari 2014 10:23

Äntligen börjar jag känna av att jag har ändrat livsstilen! Träning och bättre mat (inga sötsaker) har resulterat i att jag har tappat 4 kilo och minskat 5 cm i midjemått. Jag känner att jag är på rätt bana nu :) tänker inte ge upp! Igår testad...

Av Johanna Mokvist - 31 januari 2014 08:53


För första gången har jag verkligen bestämt mig att vikten ska ner och att måtten ska minskas!! Jag känner mig verkligen besluten om det. Ni som känner mig vet att jag är en riktig gottegris, både godis och bakverk är en stor last hos mig. På den...

Av Johanna Mokvist - 31 januari 2014 08:13

Jag håller på att bli tokig på denna ständiga trötthet som jag dragit på mig. Det spelar ingen roll hur många timmar i sträck jag sover, jag är ändå som ett vrak på morgonen. Detta leder så klart med sig att jag är lättretlig och sur också. Det he...

Av Johanna Mokvist - 24 januari 2014 09:19

Idag är barnen lediga från dagis som alltid på fredagar. Just nu dansas det till "the foxsong". Klara är galen i den ochvkan nog hela texten! Hon är så himla söt när hon står framför tv:n (youtube) och sjunger/dansar. Jag själv gillar den också, haha...

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards