ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 4 mars 2011

Av Johanna Mokvist - 4 mars 2011 12:45

 


Lukas har, som många av er vet hakat upp sig på ordet "öl".... Han säger det i tid och i otid! När han väl säger det är det alltid någon som skrattar (även jag och M) vilket har resulterat i att han säger det väldigt ofta såklart.. Mindre kul är det ju när han säger det på olämpliga platser.

Igår började han säger "vattenpÖL" och skrattade för sig själv när han hörde att att ordet "öl" faktiskt fanns med i ordet. Ungskrälle där!


Ni med barn, har de några mindre bra ord som de hakat upp sig på? :)

Av Johanna Mokvist - 4 mars 2011 12:31


Phjuu! Lukas vet vad han vill må ni tro!! Idag ville han INTE gå hem från tant Emma! Vi var där och fikade lite, och när det var dags för att ta på sig overallen var det bara Emma som fick hjälpa till, och sen grät han hela vägen hem i vagnen och även gnäll här hemma. Det om något måste väl vara ett tecken på att jag har vänner som är bäst? Blir ens son så ledsen av att gå hem så är det för mig ett intyg på att vännen i fråga är en vän!


Efter att ha käkat lite ugspannkaka så sover nu gossen min, själv ska jag vila ögonen lite också. Sen hoppas jag på en kopp kaffe med grannen Emelie, som jag snart inte är granne med längre. Båda två ska ut på vift!

Vad kvällen sen har att ge får visa sig, i morgon bär det i alla fall av mot Norrköping.


 


 


   




Ha en fin helg gott folk!  

Av Johanna Mokvist - 4 mars 2011 07:37


I morse när jag stolpade ner till tvättstugan i mina vackra pyjamasbyxor och morgonrocken virad runt överkroppen upptäckte jag att Lukas fårfäll som han har i sin vagn var puts väck, under vagen kunde jag se två pelagoner pryda korgen (som i vanliga fall brukar stå i trapphuset några trappor upp.)

igår kväll när vi hade lagt oss hörde jag att det var oväsen i trapphuset, och att någon uppenbarligen höll på med någonting, men lat som jag är orkade jag inte se efter vad det var. Nu vet vi svaret!


Fårfällen var smutsig och inte i sitt vackraste jag, men tråkigt i alla fall då vår lille herre har haft den sedan han var nykläckt!

Av Johanna Mokvist - 4 mars 2011 07:32

Idag stannar jag och Lukas hemma från skola och dagis för att bara mysa!

Han har varit lite orolig inatt så vi är båda trötta så en hemmadag är på sin plats.


Igår eftermiddag följde Tinisen med mig och hämtade Lukas på dagis, sen kom även Ellinor och lilla busfröet Oliver hem hit. Vi fikade och barnen lekte på bra. Trötta och slitna var vi allihopa, men ack så trevligt vi hade.


Både M och jag gick och la oss skapligt igår, i hopp om att få 7-8 timmars sömn, men tji fick vi som sagt. Nu nalkas det snart lite frukost här innan vi ska vika tvätt och ta ett skumbad.


Ellinor och Oliver. En mammas kärlek till sitt barn kan man se på Ellinor på denna bild.



Hoppas Ni får en fin dag!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards