ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Johanna Mokvist - 13 mars 2011 18:45

 




Tavlor, 30 kronor/styck. Alla tre från IKEA!  

Av Johanna Mokvist - 13 mars 2011 18:31


En del av det fina med att ha barn är att se alla framsteg, minsta lilla tecken på hjälpsamhet och vilja. Lyckan som känns inombords att se sin lilla gosse vilja hjälpa pappa skruva ner hyllor är något bara en förälder kan känna igen. En sådan liten skitsak tänker ni som inte har barn. Just att se den där "glimten" av lycka i Lukas ögon som faktiskt får hjälpa till (wow för honom!!) kan inte förklaras!


Som sagt, vi har börjat förbereda för flytten nu som bär av om 18 dagar. Skruvat, packat och tagit ner tavlor. Det känns bra, nu är vi på gång!


Nu har vi nyss ätit god gulaschsoppa som M gjort, och perfekt till det var sconsen som jag och Lukas gjorde i morse. Perfekt kombo!


 

De vackra tulpanerna fick jag av pojkens mormor (han som föll ner för slätten) i förrgår. I bakgrunden skruvar Lukas för fulla muggar.

Av Johanna Mokvist - 13 mars 2011 13:48


Eftersom jag och Lukas trasakde upp så tidigt i morse så passade vi på att baka scones. Väldigt lätt och smidigt, det gick ju på ett kick. Lukas fick även lyxa till det med lite kräm, vilket han bara får på helgen någon gång ibland (ingen ordentlig frukost!)


 


 


Pappa M hade först sovmorgon till 9, och efter frukosten for han i väg och tränade i 2 timmar.  Jag och Lukas har alltså roat oss själva hela förmiddagen. Han är en duktig liten hjälpreda min son, att rensa garderoben var mycet spännande, och allra helst skulle han sitta i garderoben och åka "båt". Efter lite lunch i våra magar sover Lukas, och jag somnar nästan känns det som.


Ikväll ska det pluggas, och Solsidan får jag inte missa!


Hoppas att ni har en fin söndag och slöar er riktigt ordentligt!

Av Johanna Mokvist - 13 mars 2011 13:20

Nu har en storrensning i min garderob skett, och oj så mycket skräp jag samlar på mig. Både kläder och annat onödigt som inte ens ska ligga i en garderob?


I vilket fall, mycket av det jag rensat ut ska jag skänka till folk som behöver det. Lite annat tänkte jag sälja. Jag börjar här tänkte jag, så får vi se om någon är intresserad. Jag kan ju inte påstå att det är några toppkläder direkt.


 

Tröja H&M storlek 38, 40 kronor.


Tubklänning H&M (oanvänd) storlek 38, 40 kr.



Tröja/tunika Cubus (oanvänd) storlek 38, 40 kr.


 

Klänning H&M storlek 38, 30 kronor.



Klänning H&M (oanvänd m prislapp kvar) storlek 38, 30 kronor.


 

Klänning/tunika Åhléns storlek 38, 50 kronor.


Tröja H&M storlek 38, 50 kronor.


Tröja Lindex (oanvänd) storlek 36, 30 kronor.

 

Tröja/klänning JC (Rut m fl. Endast använd en gång) 60 kronor. 


Klänning JC (Rut m fl. Endast använd en gång) 50 kronor.  


 

Tunikor Cubus storlek 38, 30 kr/st.


Linne H&M storlek 38, 30 kronor.


Klänning/tunika Åhléns (endast använd en gång) storlek 38, 50 kronor. 



Det var visst en del! Om någon skulle vara intresserad av något så är det bara att slänga iväg en kommentar!




 




Av Johanna Mokvist - 13 mars 2011 06:17


Oj, vad glad man är när sonen traskar in i sovrummer 05.40 med sina små teakoppar och säger "mamma, fika NUUUE"! Nje, någon fika blev det inte, utan istället lite Pingu på tv. Fikan lär vi hinna med senare, dagarna blir ju lätt ganska långa när man stiger upp innan tuppen.


Nåja, kort om gårdagen.


Dagen började med att jag steg upp klockan 8, min sovmorgon! Vi for genast iväg till badhuset, medan jag åt macka i bilen! Väl där plaskades det och lektes för fulla muggar. Lukas små vänner Linnéa och Isac var också där.

Efter lite lunch for jag iväg till vingåker med min mamma för att gosa med små 4-veckors valpar. De var enna riktiga gobitar allihopa, och om 4 veckor får mor min hem en av dem.


Hemåt, tittar in i 15 minuter innan vi tar bilen bort till familjen Sandnell. Barnen lekte i vanlig ordning och vi moffade utemat samtidigt som vi planerade inför nästa veckas resa till sälen.


Eftersom vi kom hem runt kl 21 hade jag hoppats på sovmorgon, men det sket sig som sagt.


Nu ska jag gosa ner mig i soffan igen med Lukas innan vi startar dagen på riktigt!



   


Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards