ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Johanna Mokvist - 9 mars 2011 19:19


Idag har jag och Lukas varit ensamma hemma, likså blir det i morgon. Pappa M är i malmö med jobbet för möte.


Vi hade Emma här i eftermiddags på lite kaffe, och andra mumsigheter som hon tog med sig. Mat har vi ätit också, kalops. Det gick hem hos Lukas. Nu har vi avslutat kvällen med ett skumbad och lite läsning i "pappas säng" som Lukas säger.


Nu sitter jag här i tystnaden och ska göra distanstest på internet, sen är det plugga som gäller hela kvällen innan sovdags.


 


Spexa och göra surminen framför kameran är Lukas stora intresse numera! Varför le när man kan se butter ut? :) 



Hoppas ni får en fin kväll!

Av Johanna Mokvist - 9 mars 2011 14:16


Nu ska jag börja veckofotograferingen av kulan min. När jag var gravid med Lukas gjorde jag det också, och det är hur kul som helst att gå tillbaka och titta sen när bebis väl är ute, och nu kan man dessutom jämföra!


Jag har såklart tagit bild förut, men det är inte förrens nu som det syns på "riktigt".


 


Bilderna ovan får alltså stå för graviditetsvecka 23 (visst är mina pyjamasbrallor snygga?), blir det lite tokigt då jag faktiskt går in i vecka 24 på fredag. Hädan efter får jag ta kort på fredagar.


Bilden här under är tagen i samma graviditetsvecka med Lukas i  magen.


 


Ganska lika i storlek om jag får säga det själv.

Nu ska jag hämta min skrutt på dagis!

Av Johanna Mokvist - 9 mars 2011 11:40


Körkortet! Ååh, vad jag vill ha det i min hand. Tänk så skönt att bara kunna ta bilen och dra iväg någonstans!


Hade en körlektion i morse som gick väldigt bra, det är alltid kul för då blir mn mer taggad att läsa teorin.

Ni som har körkort, har ni bra knep på hur man pluggar in teorin på bästa sätt?


Snart är det i alla fall dags för halkan (4 april) och sen är det inte långt kvar!


  

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards