ettsmåbarnsliv

Alla inlägg under november 2010

Av Johanna Mokvist - 13 november 2010 07:56


Det blev en succé med pannkakorna hos Linnéa igår. De små busfröna fick sitta själva i lekrummet och äta. De verkade trivas och åt med god aptit. De börjar verkligen bli stora nu de små liven. Vi vuxna moffade kebab och sen bjöds det även på gotta efteråt..


Vi åkte dock hem ganska tidigt, Lukas verkade trött och jag var också trött. Gick och la mig redan vid 20.15! Snacka om pensionär! Men jag var så trött, ingen kraft alls i kroppen. Somnade som en stock och gick upp vid 7.30 i morse när Lukas vaknade. Ändå är jag trött nu... :/


Vad vi ska hitta på nu under förmiddagen vet jag inte, blir nog lugnt. I eftermiddag ska vi hem till min mamma för middag och för att umgås lite. Kan nog bli trevligt!




M funderar på om Svea är tyngre än Lukas! ;) Eller vad tänker han på?   



Nu ska jag gosa i soffan framför Bamse men min Lukas!


Av Johanna Mokvist - 12 november 2010 16:37


Nu förstår ni, tar vi bilen bort till familjen Sandnell! Vi ska moffa pizza, och Linnéa skulle visst bjuda Lukas på pannkaka.. Vilken liten husmor hon är! Helgen är här åter igen!


Sen kan jag lova att det blir tidig säng! Jag är tröttare än tröttast. I morgon väntar nya äventyr så hoppas på en natts god sömn!


Hoppas att Ni får en fin helg!


Pusskalas från förra helgen! 

Av Johanna Mokvist - 12 november 2010 13:33


Inget kaffe varken idag eller igår. Att dra ner på  kaffet resulterade visst i att jag "glömmer" bort att dricka något överhuvudtaget. Kan ju vara bra! Fast visst är det socialt att dricka kaffe? Det känns vuxet att ta en kopp till fikat! ;)


Haft matte helt förmiddagen, bland annat ett prov på ekvationer. Inte alls kul om jag får säga det själv. Snart är det klart, skolan alltså. I alla fall den här terminen. Sen blir det nya tag inför nästa som börjar 11:e januari!




Dricker Ni kaffe? Om inte, varför INTE? 

Av Johanna Mokvist - 10 november 2010 19:01

Orkar inte skriva så mycket nu så här på kvällskvisten. Lukas Farfar är här och hälsar på så Lukas humör är på topp vill jag lova! Mycket bus blir det, även lite fika har vi hunnit med. För andra gången idag. Vi var ju hemma hos Emma på bullfika också. Även där busades det för fulla muggar.


Emma hade en köpt en pilatsesboll, och en sådan har jag alltid velat ha så nu har även jag en stor boll som rullar omkring här hemma. Kan bli intressant, lilla herren i huset tycker också att den är kul!


När lugnet har lagt sig här ska jag och M ta oss lite glögg med mandlar och russin framför Bonde söker fru.


Nu får Ni se ett par bilder från dagen!


Utanför Emma stod en traktor idag. Lukas var i eld och lågor!


 

Fika! Kaffe, bulle och kolakakor. Lukas där emot ville bara smaka lite kaka.


 


 


 

Willys hade "Köp två betala för en" Syns det att det blev många blöjpaket? :)


 

Fikastund nummer 2!


Ett bra köp visade det sig vara!  



Nu är det dags att för pyjamas för Lukas! Hoppas Ni får en fin kväll!

Av Johanna Mokvist - 10 november 2010 13:02

Snart ska jag och Lukas till Emma och fika. Damen har bakat och slitit för vår skull, så vi går med glädje dit! Mumsigt värre.


Vid 4 sen är det som sagt dags för frisören att få ta tag i mitt skatbo. Hatar att gåt ill frisören. Många har tandläkarskräck, jag har frisörskräck! Har alltid världens ångest innan och är nervös.. Trots att jag i mpnga år har gått till samma frisör.


Har Ni någon "skräck"?


Av Johanna Mokvist - 10 november 2010 08:02


Vackert är det att titta ut idag, fullt av vacker snö på backen. Tyvärr tycker jag inte att det är lika härligt att gå ut i detta väder. Cykla kan man heller inte göra, fast å andra sidan är min cykel trasig så det går ju inte i alla fall! :)


Idag lämnade M Lukas på dagis. Kan vara skönt att slippa stressa för en gångs skull. Ska precis försöka äta lite frukost, brukar inte gå så bra på morgornen. Vill helst inte äta alls då.. Sen ska jag väl pälsa på mig och ta mig till skolan!


En glad Lukas igår med sina nya Bamsetröjor. 



Efter skola och dagis blir det lite fika hemma hos Emma som visst har bakat en massa. Sen blir det frisören för min del, och det behövs!


Hoppas Ni får en fin dag!

Av Johanna Mokvist - 9 november 2010 15:47

   



Lägger upp två bilder på overallen jag skrev om Hanna! Den är i storlek 80. Svårt att få till på bild, men den är i jättegott skick! Hör av dig om du är intresserad! :)

Av Johanna Mokvist - 9 november 2010 15:35

 


Vi har nyss haft Emma här på lite fika. Idag fick hon starkt kaffe, annars brukar det alltid gnällas över att mitt kokta laffe smakar tea!!


Bilden är från i går när Lukas som vanligt "slavar" med mina vänner. Både Emma och Emelie ska alltid springa runt, runt med honom här. Helst i flera timmar om han fick sin vilja igenom!


Jag knallar omkring med morgonrock här hemma. Över min redan tjocka tröja och varma mjukisbyxor. Jag är väldigt frusen idag. Kanske ska jag och Lukas ta oss ett bubbelbad innan pappa M kommer hem vid 5. Mat ska väl lagas också...


Kram på er!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards