ettsmåbarnsliv

Alla inlägg under november 2010

Av Johanna Mokvist - 1 november 2010 12:20

Vad skönt det var att komma hem igår och få höra att Lukas haft det bra hos sin farmor och farfar i helgen. Han hade inte frågat efter oss någonting, utan bara konstaterat att vi minsann flög flyplan! När vi kom hem igen lev han inte överlycklig, men helt klart var han kramig och var glad över att se oss igen. Fast det bästa av allt var nog att han fick Pingu, han älskar den redan massor! =) ett pussel fick han också, så det roade han sig med igår med sina två trötta föräldrar! haha.

Pingu får "mat" av Lukas :)

Nu har jag och Lukas nyss varit nere på stan en sväng. En fika med "Mimma" hann vi med också. Nu sover lillemannen och jag ska nog göra detsamma. Tröttheten sitter kvar från gårdagen trots 10 timmars sömn i natt!

Två till som är trötta i familjen. Poqita tycker att Lukas skötbord är en suverän sovplats, och Lukas gillar tydligen golvet!

Svejs!

Av Johanna Mokvist - 1 november 2010 09:06

Hej November!

Välkommnar den nya månaden med den här härliga bilden! Barn och katt är den bästa kombinationen, helt klart! Poqita vill inte vara borta från Lukas länge inte.

Av Johanna Mokvist - 1 november 2010 07:22

Igår kom vi hem från Englands huvudstad! Att det var en huvudstad vi var i märktes kan man ju lugnt säga. Vilket drag, männiksor överallt, trafik dygnet runt och stress på max! Resan hade både sina för och nackdelar..

Flygresan dit ick bra, skönt att för en gångs skull bara flyga i 2 ynka timmar. Väl framme fick vi vänta på en buss som skulle ta oss till hotellet där vi bodde. Vi drack lite varm chocklad och åt en smarrig muffin  under tiden. När vi väl var framme var klockan omkring 22.00, trötta som vi var tog vi bara lite mat på hotellet för att sen sova.

I lördags fick vi sova ut bäst vi ville, vilket var skönt! Omkring 9 var vi nere och åt av den goda frukostbuffen. Sen tog vi en taxi bort till ett VÄLDIGT stort shoppingcentrum. Jag skojar inte när jag säger att allt fanns där, dock var det mycket märkeskläder och designsaker som såklart var väldigt dyra. Dock hittade vi en Pingu där till Lukas som pratar när man trycker honom på magen. Fagen fortatte med shoopping, vi lyckades ta oss till en stor leksaksaffär också, där inne var det så mycket folk så man kunde varken röra sig eller andas.

På kvällen vilade vi lite inför den sena natten som väntade oss. Sen var tanken att vi skulle hitta en resturang, vilket verkar vara omöjligt, vi sprang omkring i över 1½ timme innan vi till slut fick nöja oss med McD :/

På "konsterten" var det smockat med folk. Och inte alls som jag tänkt mig, var mer som en STOR fest där alla söp och dansade. Jag som nykter tycker kanske inte att det var superkul! Vi var där till omkring halv 3 på natten, sen var det dags att hitta en taxi hem. Vilket också verkar omöjligt där!! Tillslut kom det en buss, och efter många om och men så var vi framme vid hotellet, då var klockan omkring 4 på natten. Halv 6 gick bussen mot flygplatsen, så någon vidare sömn fick vi INTE!

Trötta och utmattde kom vi i alla fall hem i går omkring lunchtid och träffade en glad Lukas som haft det jättebra hos farmor och farfar! <3

Idag är vi lediga och ska bara mysa hela dagen lång!

En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss