ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 3 februari 2011

Av Johanna Mokvist - 3 februari 2011 20:14


Sitter här hemma i min ensamhet medan M är och tränar. Brevid mig har jag en ENORM honugspomelo. För er som inte vet vad det är så är det en citrusfrukt som liknar en ljus apelsin som är 8 ggr så stor! Såklart är det Ellinors förtjänst att jag mumsar på den nu, hon har ju bott i Thailand i 6 år där den tydligen är poppis!

Påtal om Thailand och Ellinor, i morgon ska jag och Tina hem till henne på thaiafton! Hennes man som är från Thailand ska laga mat till oss, MASSOR av mat låter det som. Ska bli riktigt gott och spännande. Alla som känner mig vet ju att jag älskar allt som har med Thailand att göra!


Som jag skrivit tidigare så har Lukas kommit in i någon trotsperiod. En liten del av det visade han i morse, fast på ett gulligt sätt. Igår köpte jag nämligen ett nytt regnställ till honom då det behövs på dagis. Han ville igår absolut inte prova det, men i morse ville han det! Från det att han gick upp till att vi traskade till dagis sprang han omkring iklädd regnstället. Haha, tokunge där! Vi fick ju såklart inte ta av honom det "Nej! Inte, inte än" sa han bara då! :)



Nu ska jag ta tag i pluggandet. Prov i svenska B väntar i morgon. Språkets liv närmare bestämt. Spännande va? ;)



Lukas iförd sitt regnställ! Envis som få!  



Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards