ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Johanna Mokvist - 10 februari 2011 19:09


Snart ska jag och min sambo inta soffan för lite halv 8 hos mig, till det ska vi mumsa kladdkakan som jag bakade tidigare under kvällen. Mäktigt men gott!

Min kära M började tjata på mig igår att jag skulle göra en kladdkaka så idag fick han sin vilja igenom.


Här hemma har det lagats mat två gånger ikväll. Först pannkaka till middag (obligatoriskt på torsdagar) sen stekte jag några potoatisbullar på överbliven potatis som vi hade i kylskåpet, här ska inget kastas inte!


Lillskrutt ligger i sängen och tjoar lite, men sover nog vilken sekund som helst!


I morgon går jag in i vecka 20! Halva tiden är nådd, bara 20 veckor kvar då! :)Trodde absolut inte att jag skulle komma hit, var bobmis på ett till missfall..


Ha en fin kväll nu vänner!


Min kula med Lukas i magen, vecka 41. Tänk när min nuvarande kula är så här stor!  

Av Johanna Mokvist - 10 februari 2011 16:09


En liten skrutt rör sig inom mig.

Jag vet inte vem han eller hon är, hur den lilla personen ser ut. Jag vet bara att jag längtar så offantligt mycket efter den här lilla personen, och det är jag inte ensam om!


Tänk att jag ska få en till liten person att älska så mycket. En till person som jag är villig att göra allt för!


Underbart! 



Alla ni som inte vill ha barn, om ni bara visste vad ni missar för något!

Av Johanna Mokvist - 10 februari 2011 15:56


Idag är en sådan där dålig dag! Jag är sur på alla möjliga, på en del utan anledning kanske. Något som verkligen stör mig när när folk ska gnälla på att vi ska köpa nya möbler nu när vi ska flytta. Ursäkta mig, men jag trodde att man fick välja själv om man vill köpa nytt?


Våra möbler är slitna, gamla och tråkiga. Soffan har plats för 3 personer, framöver är vi 4, ska vi inte få plats allihopa i vår soffa då? Vi har en tv från 1800-talet, så ja, den vill vi gärna byta ut! Värst av allt är när det kommer från en männikska som har allt nytt!


Nej folket, vi gör vad vi vill. Ingen annan har att göra med om vi vill köpa nya möbler, det är helt upp till oss!


Snart kommer mina pojkar hem, de har varit i Hulta och busat med farmor och farfar. Jag sitter och äter vindruvor, snart sätter jag väl en i halsen pga surhet!


Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards