ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 13 februari 2011

Av Johanna Mokvist - 13 februari 2011 19:34


I eftermiddag/kväll har vi haft Tina och hennes jycke Walle på besök. Lukas blev genast förälskad i Tina och var inte ett dugg blyg. Hundar har han lite svårt för, men det gick ann med Walle som är liten och söt.


Vi tog en skön promenad på en timme i det fina vädret. Ibland kan faktiskt vintern vara vacker, i vilket fall om solen visar sig. Lånade även med Tone så att hundarna kunde busa lite. Herr Lukas skulle promt köra vagnen själv så vi gick i snigelfart :) hundarna busade och alla var nöjda och glada.


När vi kom hem började min kära M att laga mat, flygande Jakob (inte min favorit) efter att gluffsat i oss det for besöket hem. Nu ska lillemannen sova och vi ska titta på Solsidan.


   


   



En fin söndag helt klart!! 

Av Johanna Mokvist - 13 februari 2011 14:06

Halva tiden är nådd!!

Jippi!


Fast... När man är i typ vecka 8 eller så tänker man "tänk när jag är i vecka TJUGO, då är det inte långt kvar" sen när man väl är här känns det bara som att tiden står stilla, och att det är en evighets tid kvar!


Bebisen är nu lika stor som en honugsmelon, cirka 20 cm lång och väger 350 gram.  En ganska lång och spinkig liten filur. Den kan även numera känna igen min röst, och att känna rörelser är inte ovanligt. Jag känner ofta av den lilla filuren på förmiddagen och sedan senare på kvällen.


 

Av Johanna Mokvist - 13 februari 2011 08:04

Igår tog vi vårt pick och pack för att åka till Örebro. Första stoppen blev vid Odensbacken där vi på stört hittade vår blivande soffa. Efter några varv där inne hittade vi även matbord, säng samt hylla till Lukas. Bokat och klart, kan hämtas 1 april.


Sen for vi vidare till IKEA för lite lunch och en välbehövlig kopp kaffe. Lukas var på strålande humör och skötte sig perfekt. Han "mätte" alla sängar och soffor med ett måttband och talade högt om alla soffbord. Utan att ha hittat vare sig soffbord eller tvbänk åkte vi vidare till MIO med en trött Lukas. Även där var det svårt att hitta något vi ville ha. Det blir ett mysterium hur vi ska hitta det innan flyttdags.


Väl hemma i Katrineholm åkte vi direkt till Duveholmshallen där familjen Sandnell väntade. Blev lite käk och slutligen discobowling. Lukas tyckte det var kul, speciellt att bära klotet och sen putta i väg det :) han fick högre poöng än mig och Martin som spelade tillsammans!


Trötta och slitna åkte vi hem för att sova tidigt. I alla fall jag :) M var väl uppe hela natten antar jag!


Nu myser jag och Lukas i soffan framför Nalle Puh, tvättar gör vi också.


   

 



Lukas skakar lite rumpa till den höga musiken!



 




Nu ska jag ta tag i lite disk och slutligen ta en dusch!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards