ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 2 juli 2011

Av Johanna Mokvist - 2 juli 2011 13:22


Vi har sedan en tid tillbaka vetat om att vi har en igelkott som bor under vår altan, och här om dagen blev vi överraskade när vi stötte på en liten igelkottsbebis också. Lukas tycker att det är hur kul som helst och pratar ofta om "våra" kottar. Idag, för en stund sedan kom M och hämtade mig, han hade då sett SEX stycken igelkottsbebisar. När jag kom ut var de bara 4 stycken framme, och de är ju så söta. Så små och alldelses taggiga :) När katterna nosade på dem morrade de och sprätte med de där små tagarna, haha.


Hmm, undrar om dessa små filurer är bovarna till att vår pool låg platt som en pannkaka här om kvällen? (nu är en ny inköpt i vilket fall). Poolen är för övrigt mycket populär här hemma, Lukas vill bada mest hela tiden, trots att vattet är ganska kallt. Funderar på om jag själv ska svalka mig lite kanske!


Två kottbebisar av 6!


   



Nu ska jag svira om till något annat än mjukisbyxor. Familjen Lagerstedt kommer nämligen på grillbesök snart!

Hoppas Isac också vill bada i poolen!


Av Johanna Mokvist - 2 juli 2011 13:06

... tar kål på mig snart! Jag minns INTE att det var så här jobbigt i slutet av graviditeten med Lukas. Jag kan ju knappt röra mig utan att det känns som jag ska avlida vilken sekund som helst, och jag överdriver inte. Jag känner mig fet, klumpig och allmänt trött på detta tillstånd! Jag vill bara att bebis ska komma ut nu så jag kan få tillbaka min kropp (hellre den än denna heffaklump till buk iaf!). Och att kunna ta en kort promenad till affären/stan utan att vilja lägga sig ner och gråta på marken ska bli skönt må ni tro!


Värmen är verkligen olidlig när man är höggravid, när jag väntade Lukas var det iaf vinter på slutet och jag medger att det var skönare. Nu håller jag/vi bara tummarna för att bebis vill komma ut innan eller på beräknad förslossningsdag som är om 5 dagar!


Nu är bebisens rum inte bara målat, nu står även sängen på sin plats, och den nymålade byrån, samt gardiner/matta. Allt som fattas nu är lite tavlor och sådant som gör ett rum personligt, men det tar vi framöver när vi vet vad det är för en filur som gömmer sig i min mage.


   


Lukas vill, som ni kan se ovan gärna ligga och gosa i bebisen säng, som ju faktiskt är hans från början! Han tycker att det är jättekul när vi lådsas att han är en bebis :)


Väggdekoren som sitter ovanför sängen satt jag faktiskt upp idag, hur fint som helst enligt mitt tycke. Vackra och sanna ord (vet jag även fast bebisen inte är ute än), och favoriten Winnerbäck som sjunger dessa vackra ord så det kan ju inte bli bättre!  


På återsende!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards